قیمت دلار، تنها امید سکه بازان؛

قیمت طلا زیر تیغ رفت/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲

کدخبر: ۶۰۱۱۰۷
اقتصادنیوز: تحلیلگران بازار سکه در معاملات پشت خطی روز گذشته با اشاره به افت قیمت طلای جهانی می‌گفتند اگر پای دلار هم بلغزد، قیمت سکه امامی با کاهش همراه می شود؛ با این حال اگر دلار رشد کند این امر تا حدودی مانع ریزش قیمت سکه خواهد شد.
قیمت طلا زیر تیغ رفت/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲

 به گزارش اقتصادنیوز، برخی از فعالان بازار سکه معتقدند که سکه امامی روز پنجشنبه 6 مهرماه به دو دلیل ممکن است تحت‌فشار فروش قرار بگیرد.

 از نگاه این دسته، نخستین دلیل به عقب‌گرد قیمت طلای جهانی بازمی‌گردد. قیمت اونس طلا در روز جمعه تا زیر مرز مقاومتی ۱۸۵۰ دلار افت کرد و در مسیر کاهش ماهانه و سه‌ماهه و شش‌ماهه قرار گرفت.

 بررسی گزارش‌ها حاکی از آن است که اطلاعیه فدرال رزرو آمریکا در مورد احتمال طولانی‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بازار طلا را تحت‌فشار قرار داده است. زیرا انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد  و این، سناریویی محتمل است. از سوی دیگر، دلار و بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری به سمت افزایش سه‌ماهه پیش رفته است.

 با همه این موارد، از سویی دیگر نیز قیمت طلای آب شده روز گذشته از سطح ۹ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۷۵۹ هزار تومان پایین آمد.

 فعالان اقتصادی بازار سکه در معاملات پشت خطی روز جمعه می‌گفتند در شرایط کنونی حمایت قیمت دلار ، تنها امید سکه‌بازان است.

با توجه به اینکه اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی جمعه‌شب در مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان به فروش رسید، تکنیکال کارها می‌گویند درصورتی‌که قیمت دلار امروز بتواند به افزایش خود ادامه دهد، فلز گران‌بهای داخلی می‌تواند بالای حمایت ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت شود و حتی به‌سوی مرز ۲۷ میلیون ۷۰۰ هزارتومانی گام بردارد.

 از سوی دیگر، حال که صدای آژیر قرمز در بازار طلا به صدا درآمده، عده‌ای دیگر مدعی‌اند که ریزش اونس طلا احتمالاً باعث خروج اضطراری سرمایه‌گذاران طلا و ورود آنها به بازار دلار و سکه شود.

 سکه در شرایط کنونی، بر آستانه مرز حمایتی ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد، اگر این مرز را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تا محدوده ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان محتمل خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید