گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه ؛

قیمت طلا و سکه ریزش کرد/ ترمز صعود دلار کشیده شد

کدخبر: ۶۱۷۷۲۰
اقتصادنیوز: در بازار امروز یکشنبه ۳ دی ماه قیمت دلار، قیمت طلا و قیمت سکه ریزش کردند.
قیمت  طلا و سکه ریزش کرد/ ترمز صعود دلار کشیده شد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در بازار امروز یکشنبه ۳ دی ماه برخلاف روز گذشته مسیر کاهش را دنبال کرد. طبق ادعلای معامله گران صبح امروز اسکناس آمریکایی با ۵۰ هزار و ۵۰ تومان بازگشایی شد و تا ظهر بر روی همین قیمت ماندگار بود. این در حالی است که روز گذشته نرخ دلار در معاملات نقدی با ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۵۰ هزارو ۳۵۰ تومان به فروش رسیده بود. برخی از معامله گران می گفتند بازارساز به راحتی اجازه نوسان صعودی به نرخ دلار را نخواهد داد. برخی دیگر هم معتقد بودند که هرات سد راه بازیگران ارزی تهران شده است. 

هرات در آغاز معاملات امروز شاهد افزایش قیمت دلار  و ورود آن به کانال ۵۰ هزار تومان بود اما ظهر امروز  در زمان نگارش این گزارش در حدود ۴۹ هزار و ۷۸۰ تومان نرخ گذاری شد که در مقایسه با روز شنبه تقریبا ۱۱۰ تومان کاهش را نشان می دهد. از سوی دیگر بازار درهم نیز کساد بود و نرخ حواله درهم نیز نوسان قابل ملاحظه ای را ثبت نکرد. قیمت درهم صبح امروز با ۱۳ هزار و ۷۷۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر بر روی ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومان قرار گرفت که نسبت به دیروز ۱۰ تومان پایین تر بود. 

آن طور که شواهد نشان می دهد قیمت دلار امروز مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش جزیی ۶ تومانی در سطح ۴۲ هزار و ۹۴۵ تومان قرار گرفته است. همچنین قیمت یورو نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته معادل ۴۷ هزار و ۲۷۸ تومان اعلام شده است. در همین راستا قیمت درهم امارات  نیز با رقم ۱۱ هزار و ۶۹۳ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به روز کاری گذشته کاهش جزیی داشته است. نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۹ هزار و ۵۱ تومان، ۴۳ هزار و ۲۲ تومان و ۱۰ هزار و ۶۳۳ تومان درج شده است.

یکی از خبرهایی که امروز مورد توجه برخی از معامله گران قرا گرفت در رابطه با ارز خودروهای مونتاژی بود. عباس علی آبادی وزیر صمت در نامه‌ای به مخبر معاون اول رئیس جمهور از تامین ارز خودروهای مونتاژی از محل سامانه نیما به دلیل محدودیت‌های مربوط به ارز حاصل از صادرات اشخاص خبر داد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه خود تاکید کرده است که با توجه به وجود مابه‌التفاوت بین قیمت ارز حاصل از صادرات و ارز سامانه نیما، دستور داده شود تا اخذ این مابه‌التفاوت از خودروسازان مونتاژی در دستور ستاد تنظیم بازار قرار گیرد.

فارغ از بازار دلار، بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت طلا ۱۸ عیار در مقایسه با روز گذشته تقریباً ۷ هزار تومان ارزان شد و به ۲ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

در کنار طلا، بازار سکه هم شاهد ریزش قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی روز شنبه با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ تومان به کار خود خاتمه داد اما در روز جاری با ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. پیش از شروع معاملات امروز سکه بازان پیش بینی کرده بودند در صورتی که نرخ دلار در روز جاری مسیر کاهش را دنبال کند احتمال سقوط قیمت سکه وجود دارد.  

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید