حال و هوای بازار ارز و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

بی اعتنایی طلا و سکه به آرامش دلار

کدخبر: ۶۲۰۶۶۷
اقتصادنیوز: در بازار امروز یکشنبه ۱۷ دی ماه قیمت طلا و سکه در حالی صعود شدند که قیمت دلار و درهم نسبت به روز قبل تقریبا رنج بود.
بی اعتنایی طلا و سکه به آرامش دلار

به گزارش اقتصادنیوز ،  بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل بود؛ اما فلز گران‌بهای جهانی دیروز با ۲۰۴۵ دلار بسته شد. بررسی ها دنشان می دهد با وجود اینکه قیمت اونس طلا امروز اعلام نشد اما  در ایران قیمت طلا ۱۸ عیار  با رشد تقریبا ۱۳ هزار تومانی  به ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. همچنین طبق ادعای معامله گران قیمت سکه امامی هم مسیر صعود را دنبال کرد و به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. 

نکته مهم این است که طلا و سکه در بازار امروز در حالی صعودی شدند که نرخ دلار و درهم نوسان  قابل ملاحظه ای را ثبت نکردند.  قیمت دلار در تهران با ۵۰ هزار و ۷۵۰ تومان راهی بازار شد و در عصر با اندکی نوسان به ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. این قیمت در حالی است که روز گذشته اسکناس آمریکایی در بازار مذکور با ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شده بود.

 برخی از فعالان اقتصادی معتقدند مرز ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان برای دلار مهم است و درصورتی‌که دلار از آن عقب‌نشینی کند دومین مرز مهم محدوده ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان است که اگر از دست برود دلار به‌تدریج به سمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان و در نهایت کف کانال ۵۰ هزار تومان باز خواهد گشت. با این حال دسته‌ای دیگر از معامله گران این احتمال را مطرح می کنند که اگر مرز فعلی حفظ شود سرک‌کشیدن دلار به کانال بالاتر محتمل خواهد بود.

علاوه بر تهران؛ دلار هرات هم نوسان نزولی محدودی را ثبت کرد و ظهر امروز تا ۵۰ هزار و ۳۷۰ تومان پایین آمد. روز قبل هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار هرات با ۵۰ هزار و ۴۳۰ تومان بسته شده بود.

  فارغ از بازار دلار، نرخ حواله درهم نیز امروز نوسان خاصی را تجربه نکرد و با ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان به فروش رسید. نرخ برابری درهم به دلار هم ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان به دست آمد.

 

 
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی