گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه ؛

سیگنال ریزشی تتر به بازار دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ دی

کدخبر: ۶۲۳۲۹۲
اقتصادنیوز: قیمت تتر که روز جمعه به بالای 55 هزار تومان رسیده بود، در زمان نگارش این گزارش ریزش قابل توجهی را ثبت کرد. به باور برخی از تحلیلگران این ریزش احتمالا بر روی بازار دلار اثرگذار خواهد بود.
سیگنال ریزشی تتر به بازار دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ دی

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در هفته گذشته حکایت از رشد هیجانی نرخ دلار دارد. در همین راستا دو روز قبل برخی از معامله گران مدعی بودند که نرخ دلار به مرز ۵۴ هزار تومان نفوذ کرد اما طبق گفته این دسته در معاملات پشت خطی روز جمعه، قیمت اسکناس آمریکایی اصلاح شد و تا ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومان پایین‌ آمد. فعالان اقتصادی فروکش‌کردن خبرهای منفی را در بازگشت قیمت‌ها به حالت قبل اثرگذار دانسته اند و از این‌ رو تاکید دارند که متقاضیان از خرید هیجانی دوری کنند.

برخی از معامله گران هم معتقدند بودند که رشد قیمت دلار همچنین متاثر از صعود قیمت تتر نیز بود . به گفته این دسته تتر لیدر بازار ارز شده بود و به  بازار دلار سینگال صعود صادر کرد. به این ترتیب قیمت تتر در روزهای پایانی وارد کانال ۵۵ هزار تومان شد اما نتوانست از ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان  عبور کند.

با این حال در زمان نگارش این گزارش، قیمت تتر ریزش قابل توجهی کرد و تا ۵۳ هزار و ۵۸۰ تومان پایین آمد. تحلیلگران بازار می گویند این اتفاق احتمالا نوسانات قیمت دلار در اولین روز هفته را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

با این حال برخی دیگر نیز بر این باورند در صورتی که نرخ حواله درهم  مسیر کاهش را دنبال نکند، احتمال ریزش معنادار دلار دور از انتظار است.

همچنین قیمت دلار هرات که در روز پنجشنبه تا میانه کانال ۵۳ هزار تومان رفته بود نتوانست از این مرز عبور کند. دلار در پشت خط جمعه ۵۳ هزار و ۲۵۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش در ۵۳ هزار و ۵۰ تومان به کار خود پایان داد. تکنیکالیست می گویند اولین حمایت دلار هرات ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان و حمایت بعدی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۲ هزار و ۶۷۰ تومان خواهد بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید