گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه؛

۳ سناریو از قیمت سکه امروز شنبه 19 اسفند 1402/ شانس جناح کاهشی کم شد

کدخبر: ۶۳۳۳۴۴
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی روز پنجشنبه صعودی شد؛ پیش‌بینی سکه بازان از روند حرکتی قیمت سکه امامی در روز شنبه ۱۹ اسفند ماه در قالب سه سناریو قابل بررسی است.
۳ سناریو از قیمت سکه امروز شنبه 19 اسفند 1402/ شانس جناح کاهشی کم شد

 به گزارش اقتصادنیوز، حال و هوای بازار طلا و سکه در روزهای پایانی هفته گذشته صعودی بود و قیمت‌ها بر مدار رشد قرار داشتند. آن‌طور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده قیمت هر قطعه سکه امامی دو روز قبل با افزایش ۶۰۰ هزارتومانی به ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. در معاملات پشت خطی هم قیمت سکه نوسان قابل‌توجهی را ثبت نکرد و نسبت به عصر پنجشنبه رنج بود .

 با این‌ حال پیش بینی سکه بازان در خصوص روند حرکتی قیمت سکه امامی در روز شنبه ۱۹ اسفندماه در سه سناریو قابل طرح است. نخست اینکه قیمت طلای جهانی روز جمعه به بالاترین حد خود رسید زیرا افزایش نرخ بیکاری در آمریکا انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا به‌زودی کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد. در واقع پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن است.

افزایش قیمت اونس برای برخی از معامله‌گران سیگنال امیدواری بود؛ آنها نسبت به‌احتمال صعود مجدد قیمت سکه امیدوار شدند. در همین راستا هر اونس طلا، امروز ۲۱۷۹ دلار رسید که نسبت به‌روز جمعه ۲۲ دلار افزایش را نشان می‌دهد.

در سوی دیگر، سناریو دوم به نوسانات نرخ دلار باز می‌گردد. تحلیلگران بازار می‌گویند درصورتی‌که نرخ دلار در روز جاری نوسان صعودی ثبت کند و با قیمت اونس طلا هم مسیر شود جناح کاهشی بازار سکه روز سختی را پیش رو دارد.

 بااین‌حال دسته سومی از معامله‌گران هم هستند که معتقدند درصورتی‌که بازارساز نوسانات بازار ارز را کنترل کند احتمالاً اثر قیمت طلا بر روی بازار سکه تا حدودی تعدیل خواهد شد.

 در شرایط کنونی تحلیلگران فنی معتقدند بازار سکه از دو جناح (نرخ دلار و قیمت طلای جهانی) تحت‌فشار است. به باور دسته‌ای از فعالان بازار با توجه‌ به قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا و جواهر،  تلاش برای رسیدن به مرز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محتمل است. به عقیده این دسته درصورتی‌که سکه بالای مرز ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، احتمال نوسان تا مرز یاد شده وجود دارد.

 بااین‌حال اگر سکه مرز ۳۷ میلیون تومان را از دست دهد احتمالاً ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید