گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

سیگنال فدرال رزرو به بازار سکه ایران/هراس سکه‌بازان از دلار وتتر؟/پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۴۴۱۹۶
اقتصادنیوز: در معاملات پشت خطی اکثر نگاه ها به کنفرانس مطبوعاتی فدرال رزرو بود.در حال حاضر سکه بازان با اشاره به رشد طلای جهانی امیدوارند که سکه امروز صعودی شود. با این حال برخی دیگر بر این باورند که بازار خبری شده و در صورتی که تتر و دلار در معاملات روز پنجشنبه نزولی شود این اتفاق می تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تا حدودی تعدیل کند.
سیگنال فدرال رزرو به بازار سکه ایران/هراس سکه‌بازان از دلار وتتر؟/پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز چهارشنبه در محدوده ۴۲ میلیون تومان بازگشایی شد و در نهایت با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی، ۴۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان بسته شد.

در معاملات پشت خطی هم اکثر نگاه‌ها به کنفرانس مطبوعاتی فدرال رزرو بود.

در همین راستا شب گذشته کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برگزار شد و او به سوالات خبرنگاران در خصوص سیاست های بانک مرکزی آمریکا پاسخ داد.

پاول در این نشست تاکید کرد که فعلا قصدی برای افزایش نرخ بهره ندارد و آن را در محدوده ۵‌.۵۰٪ثابت نگه داشت.

 اسفند ۱۴۰۰ بود که بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ بهره را  آغاز کرد و از آن زمان، فدرال رزرو طی چند نوبت، این نرخ را بالا برد. با این حال، این نرخ از جولای سال گذشته ثابت مانده و به نظر می‌رسد فعلا تا پایدار شدن وضعیت اقتصادی آمریکا، در اوج ۲۳ ساله خود ثابت باقی بماند.

بر اساس گزارشی از سی‌ان‌ان بیزنس، در حال حاضر پیش‌بینی‌های مختلفی در رابطه با زمان احتمالی کاهش نرخ بهره مطرح شده است.  جی‌پی مورگان (JPMorgan) و گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، دوتا از بزرگترین بانک‌های آمریکا معتقدند اولین کاهش احتمالا در ماه جولای (تیر) رخ خواهد داد، این در حالی است که بانک ولز فارگو (Wells Fargo) احتمال می‌دهد نرخ بهره در ماه سپتامبر (شهریور) رخ دهد. در سمت مقابل، بانک آمریکا (Bank of America) انتظار ندارد نرخ بهره حداقل تا ماه دسامبر (آذر) کاهش یابد.

بررسی ها نشان می دهد اونس طلا در واکنش به ثابت ماندن نرخ بهره جهش معناداری را ثبت کرد و تا ۲۳۲۶ دلار بالا رفت.البته این فلز گران بها در زمان تدوین این گزارش در حدود ۲۳۲۰ دلار معامله شد که  نسبت به روز قبل ۳۷ دلار گران شده است. رشد قیمت اونس طلا در حالی است که این فلز زرد رنگ جهانی در دو سه روز گذشته‌در حول و حوش ۶۰ دلار ارزان شده بود‌.

در شرایط کنونی برخی از سکه بازان با توجه به رشد شارپی قیمت طلای جهانی پیش‌بینی می‌کنند که این اتفاق در روز جاری احتمالا کام جناح افزایشی بازار سکه را شیرین خواهد کرد. 

با این حال برخی دیگر می گفتند که بازار خبری شده و در صورتی که تتر و دلار در معاملات روز پنجشنبه نزولی شود این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تا حدودی تعدیل کند.

در مجموع تکنکالیست ها می‌گویند اگر مرز ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حفظ شد، نفوذ مجدد سکه به پله های میانی کانال ۴۲ میلیون تومان محتمل است. در غیر این صورت سکه به سمت کف‌کانال ۴۱ میلیون تومان باز می‌گردد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید