پیش بینی بازارهای شنبه 27 آذر 1400

سیگنال‌گیری بازارها از مذاکرات/ترس در بازار رمزارزها

کدخبر: ۴۶۲۵۰۶
اقتصادنیوز: بازارها همچنان چشم انتظار سیگنال هایی از مذاکرات وین هستند تا تکلیف خود را برای کاهشی یا صعودی شدن مشخص کنند.
سیگنال‌گیری بازارها از مذاکرات/ترس در بازار رمزارزها

به گزارش اقتصادنیوز ، با نشانه های روبه جلو در روند مذاکرات، بازارها در روز شنبه ابتدایی هفته با سیگنال های مثبتی روبه رو می شوند اما سیگنال ها و دامنه اثرگذاری موقتی خواهد بود یا ...؟

بازار ارز | سیگنالی که دلار گرفت

در بازار ارز قیمت دلار در همان کانال قیمتی روز پنج شنبه بسته شد. در دو روز گذشته بازار در همان محدوده قبلی دنبال می شد. البته به نظر می رسد با توجه به نتایج روبه جلوی مذاکرات وین، امروز بازار با سیگنال های کاهشی نیز مواجه شود. 

اردوغان ترکیه را به اعراب فروخت؟/ هجوم بی سابقه اعراب برای خرید املاک در ترکیه !

پرداخت اقساط وام مسکنِ دهک‌های پایین توسط دولت

بازار سهام | نوسان محدود شاخص

در بازار سهام نیز احتمالا شاخص در همان نوسان محدود قبلی در کانال 1.2 میلیون واحد دنبال شد. بیشتر تحلیلگران و فعالان بورس معتقدند بازار در هفته پیش رو در شرایط خنثی به سر می برد و نه تقاضا به تاثیر از تداوم خروجی پول های حقیقی می تواند دوباره شاخص را به پیش براند و نه عرضه کشش دارد که شاخص را با موج ریزشی مواجه کند. هر چند به دلیل ضعف سمت تقاضا، احتمال اینکه شاخص دوباره در مسیر نزولی قرار گیرد، بعید نیست.

بازار خودرو | در انتظار اثرپذیری از نتایج وین

در بازار خودرو قیمت ها خودروهای داخلی و وارداتی در روز پنج شنبه و جمعه در یک وضعیت ثبات نسبی به سر برد و به نظر می رسد بازار بیشتر منتظر سیگنال های برجامی از وین هستند. پس از پایان دور جدید مذاکرات وین و آخرین دور در سال جاری میلادی به نظر می رسد که البته با سیگنال های مثبت و منفی همراه شده، بازار فعلا به این نتیجه رسیده که توافق ممکن است در سال آینده صورت گیرد اما هنوز معلوم نیست که این توافق به چه نحو صورت می گیرد.

بازار خودرو احتمال دارد در روز شنبه تحت تاثیر این دور از مذاکرات و تغییرات نرخ ارز در نوسان محدودی دنبال شود. هر چند که فعلا در بازار نه خریداری هست و نه فروشنده ای. مهمترین خبر هم در بازار، تغییر احتمالی ایران خودرو است که از این بابت احتمال دارد فرشاد مقیمی از ایران خودرو برود و به معاونت حمل و نقل وزارت صمت برود. جانشین مقیمی هم احتمالا یک چهره غیر خودرویی به ایران خودرو برود.

بازار مسکن | پیام اتمام اعتبار در سامانه ثبت نام مسکن

در بازار مسکن انتظارات تغییر در شرایط فعلی سمت عرضه و تقاضا تا حد زیادی غیرممکن به نظر میرسد، با این وصف بازار مسکن همچنان در انتظار روشن شدن مذاکرات برجامی وین و اثرگذاری نهضت ملی مسکن است. در مهمترین خبر، برخی اطلاع دادند، متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن امروز پس از طی مراحل ثبت نام در سامانه وزارت راه و شهرسازی و رسیدن به مرحله انتخاب بانک با پیام اتمام اعتبار مواجه شدند.

بازار ارز دیجیتال | استقرار رمزارزها در منطقه ترس

رمزارزها اگرچه می توانند شاهد یک جهش کوتاه قیمت باشند، اما به نظر می‌رسد فروشندگان همچنان کنترل را در دست دارند.بیت کوین (BTC) همچنان به حمایت بالای 46هزار دلار ادامه می دهد که نزدیک به میانگین متوسط 200 روزه است.

برخی از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند بازارهای این رمزارز در سه ماهه اول 2022 به شدت متلاطم خواهد بود.

نگرانی‌ها نسبت به تداوم تورم و برخی پیش‌بینی‌های ناامیدکننده درباره آینده اقتصاد جهانی همچنان موجب قرار گرفتن بیت‌کوین (BTC) و آلت‌کوین در مسیر نزلی شده است،  در حال حاضر، به نظر می‌رسد شاخص بیم وامید رمزنگاری به طور کامل در منطقه «ترس» قرار داشته باشد.

در یک خبر مهم اما بانک مرکزی روسیه در حال مذاکره با بازیگران و متخصصان بازار درمورد ممنوعیت ارزهای مجازی است و عقیده دارد از این ارزها می توان برای پول‌شویی و تروریسم مالی استفاده کرد. میزان نقل‌وانتقال سالانه ارز مجازی توسط شهروندان روس به 5 میلیارد دلار می‌رسد . مردم روسیه جزو فعال‌ترین شرکت‌کنندگان در بازار ارزهای مجازی در دنیا هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید