پیش بینی بازار سهام پنج شنبه 5 اسفند 1400

رفت و برگشت تکراری قیمت خودرو و دلار

کدخبر: ۴۷۸۵۲۹
اقتصادنیوز: بازارها درحالت انتظار برای به سرانجام رسیدن مذاکرات وین هستند و رفت و برگشت های قیمتی نیز تحت تاثیر سیگنال های خبری از وین صورت می گیرد.
رفت و برگشت تکراری قیمت خودرو و دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها با حساسیت بالا مذاکرات برجامی وین را دنبال می کنند و به نظر می رسد روزهای آینده، بازارها اثرهای جدیدی از رویدادها بپذیرند.

بازار ارز و سکه | رفت و برگشت قیمت دلار و سکه

در بازار ارز و سکه قیمت ها دوباره با رفتار پاندولی مواجه شده اند. قیمت در مسیر رفت و برگشت در کانال 25 و 26 هزار تومان درحرکت است. به نظر می رسد بازار همچان با حساسیت مذاکرات وین را دنبال کند. در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، موقعیت های فروش بیشتر خواهد شد و البته رفتار معامله گران نشان می دهد که همچنان تحرکاتی هم در بازار ارز دیده می شود. معامله‌گران ارزی به شدت درحال محاسبه توان ارزی دولت هستند تا ببینند در صورت توافق، فضای مانور در کاهش قیمت دلار چقدر خواهد بود.

بازار سهام | مسیر آرام و روبه جلوی بورس بازان

در بازار سهام، شاخص های بورس با بازدهی مثبت مواجه شدند اما دامنه بازدهی شاخص کل زیر نیم درصد و بازدهی شاخص هموزن بورس نیز 1.5 درصد برآورد شد. در هفته ای که سپری شد بازار سهام اگرچه در دامنه محدودی تغییر کرد و شاخص کل بورس نیز در همان نیمه دوم کانال 1.2 میلیون واحد دنبال شد اما به نظر میرسد بازار مسیر روبه جلوی آرامی را پشت سر می گذارد.

بازار خودرو | چه زمانی بازار خودرو به آرامش می رسد؟

در بازار خودرو همچنان قیمت ها در کش وقوس اخبار مربوط به مذاکرات برجامی وین و تکانه های مثبت دلار، در مسیر رفت و برگشت قرار دارند. با این وصف بسیاری از فعالان خودرویی معتقدند تا زمانی که مذاکرات برجامی وین به معنای رفع تحریم ها به نتیجه نرسد، بازار خودرو به دلیل کشش پایین در سمت عرضه با التهاب قیمتی روبه روست. این درحالی است که باید منتظر ماند چه اتفاقی در نهایت در انتظار بازار خودرو است.

بازار مسکن | چرا نباید منتظر ریزش شدید قیمت ها در مسکن باشیم

در بازار مسکن، گزارش های میدانی نشان میدهد که رنج و دامنه قیمت ها در محدوده مشخصی ثابت شده و البته تحرکاتی در معاملات مسکن دیده می شود اما نکته حایز اهمیت آنجاست که فعالان مسکنی نیز همچنان در انتظار تعیین تکلیف شدن مذاکرات برجامی هستند. برخی با اشاره به اثرپذیری بازار مسکن از مذاکرات برجامی وین تاکید دارند در صورت محقق شدن توافق در وین، قیمت ها مسیر نزولی را تجربه می کنند، هر چند که انتظار ریزش قیمت ها با توجه به مولفه‌های اثرگذار دیگر بعید است.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین صعود می کند یا سقوط؟

در بازار ارز دیجیتال، رمز ارزها به جز تتر، دوباره در کانال نزولی قرار گرفتند. با اعمال تحریم های آمریکا علیه روسیه و تنش شکل گرفته بر سر اوکراین روایت ها و تحلیل ها از اثر آن بر ارزهای دیجیتال متفاوت است. در تازه ترین روند قیمت ها در صبح امروز مبادلات بیت کوین به کانال پایینتر سقوط کرد.هرچقدر تنش بین اوکراین و روسیه به سود طلا تمام شده است، این رویداد برای بیت‌کوین حاوی خبرهای بد بوده است . 

البته برخی تحلیل ها تاکید دارند که بیت کوین در دور پایانی شرایط نزولی است و به همین دلیل در شرایط فعلی بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری بلندمدت است. با این وصف به نظر می رسد به دلیل تنش اخیر اوکراین و روسیه، شرایط به این سادگی قابل تحلیل نباشد.

  • Hotel-Revenue-Forecast
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید