پیش بینی بازارهای چهارشنبه 11 اسفند 1400

رمز ارزها قد کشیدند /تغییر رفتار خریداران مسکن

کدخبر: ۴۷۹۹۳۶
اقتصادنیوز: بازارها در شرایط آماده باش، منتظر نتیجه نهایی مذاکرات برجامی وین هستند.
رمز ارزها قد کشیدند /تغییر رفتار خریداران مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، از بازارها خبر می رسد که بیشتر توجه ها به وین دوخته شده است و در حالت آماده باش هستند، یا توافق دست یافتنی خواهد شد یا کارشکنی ها و چالش ها مانع از رسیدن به آن خواهد شد و بازار متناسب با آن حرکت خواهد کرد.

بازار ارز و سکه | دلار و سکه در آماده باش کامل

در بازار ارز همچنان زورآزمایی محدود میان خریداران و فروشندگان، قیمت ارز را در کانال 25 هزار تومان و 26 هزار تومان ثابت نگه داشته است. اگرچه همزمان با گمانه زنی ها بر سر توافق وین، توان فروشندگان بیشتر شده اما چالش های توافق وین، خریداران دلار و سکه را هم در موقعیت آماده باش قرار داده است. در شرایط به شدت روانی بازارها، در صورت توافق احتمالی، قیمت دلار به مرزهای پایین تر سقوط می کند و در صورت عدم توافق شاهد افزایش یکباره قیمت دلار و سکه خواهیم بود.

بازار سهام | شاخص بورس صعودی می ماند؟

در بازار سهام، شاخص ها براساس تازه ترین بررسی عملکردها نشان می دهد که مسیر متفاوتی داشتند. کوچکترهای بورس با بازدهی مثبت روبه رو شدند و بزرگترهای بورس اما بازدهی منفی به ثبت رساندند. با این وصف احتمال اینکه شاخص کل بورس در کدام جهت به مسیر خود ادامه دارد، تا حدی هم سخت و هم ساده خواهد بود. سخت از این جهت که شاخص ها حرکت ناپایداری دارند و ساده از آن جهت که با محدود بودن تغییرات، احتمال صعودی ماندن شاخص بیشتر به نظر میرد. هر چند که فشار عرضه ها در روز آخر کاری هفته پُر ررنگ است. البته بازار سیگنال هایی هم از بازار نفت و مذاکرات وین گرفته است که بیشتر مثبت بوده اند.

بازار خودرو | پیش فروش سایپا از فردا

در بازار خودرو، همچنان معامله گران منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین هستند. البته تحرکات مثبت هم در بازار خودرو شنیده می شود اما به مثابه همه بازارها نوسان قیمت ها هم محدود است. در تازه ترین رویداد هم، شرایط پیش فروش یکساله (قرعه کشی) محصولات گروه خودروسازی سایپا اعلام شد. این بخشنامه از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ 1400/12/12 به مدت 2 روز فعال خواهد بود. در این طرح شاهین، کوییک S، کوییک R، کوییک و ساینا S و سایپا 151 ارائه شده است و زمان تحویل مرداد تا اسفند 1401 است.

بازار مسکن | تغییر رفتار خریداران مسکن

اگرچه فعالان بازار مسکن همچنان منتظر نتایج مذاکرات برجامی وین هستند اما به نظر میرسد که اتفاقات خاصی در بازار مسکن درحال رقم خوردن باشد. براین اساس تغییر عمده ای که در رفتار سمت تقاضا مشاهده شده، این است که خریدها بیشتر به صورت پیش خرید مسکن درآمده است و تقاضا برای واحدهای مسکونی متراژ بالا بسیار نایاب شده است. در همین حال درحالی که هزینه وام مسکن در هفته های قبل رشد افسار گسیخته داشت و قیمت هر برگ این اوراق به حدود ۱۶۵ هزار تومان نیز رسیده بود، اکنون شاهد هستیم که این اوراق بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارند بررسی تازه ترین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال جاری به ترتیب ۱۴۴ هزار و ۵۰۰، ۱۵۱ هزار و ۹۰۰ و ۱۳۷ هزار و ۸۰۰ هزار  قیمت دارد.  

بازار ارز دیجیتال |  رمز ارزها  قد کشیدند

با گزینه احتمالی مورد انتظار استفاده بیشتر روسیه از رمز ارزها برای دور زدن تحریم های امریکا و اروپا، بازار رمز ارزها شاهد رشد 12 تا 14 درصدی بود و شیب صعودی در بازار ارز دیجیتال قابل ملاحظه بود. براساس روند شکل گرفته در معاملات صبح امروز، بیت کوین به مرز بالای 44 هزار دلار رسید. برخلاف اتریوم که رفتار مشابه بیت کوین داشت، اتر در مسیر نزولی قرار گرفت. انتظار می رود در صورت واکنش امریکا برای افزایش اثرگذاری تحریم روسیه، بازار رمز ارزها دوباره شاهد نوسان های قابل ملاحظه ای باشد.

  • 5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید