مالزی خواستار قرارداد تجارت آزاد با ایران

کدخبر: ۱۵۶۵۰۳
وزیر صنایع و محصولات زراعی مالزی گفت، کشورش قصد دارد تا پایان ژانویه سال آینده میلادی مذاکرات مربوط به انعقاد موافقتنامه تجارت آزاد با ایران را دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دی استار، دوتاک سری ماه سیو کئونگ، وزیر صنایع و محصولات زراعی مالزی گفت، کشورش قصد دارد تا پایان ژانویه سال آینده میلادی مذاکرات مربوط به انعقاد موافقتنامه تجارت آزاد با ایران را دنبال کند.

وی گفت، با توجه به جمعیت 82 میلیون نفری ایران، انعقاد موافقتنامه تجارت آزاد اقدامی خوب است و موقعیتی رقابتی به مالزی خواهد داد و فرصت های عظیمی برای محصولات مالزیایی و به ویژه کائوچو و روغن پالم تولیدی این کشور در بازار ایران به وجود خواهد آورد.

وی افزود: «ما تا پایان ژانویه سال آینده به ایران سفر می کنیم و تلاش خواهیم کرد تا محصولات بیشتری از تولیدات مالزی را به بازار ایران ببریم.»

این مقام مالزیایی گفت، ایران پس از عربستان دومین اقتصاد بزرگ منطقه خاورمیانه را دارد و انعقاد یک موافقتنامه تجارت آزاد دو جانبه با این کشور اجازه خواهد داد تا مالزی از مزیت اقدام کردن پیش از کشورهای دیگر بهره مند شود.

وی گفت، مالزی در سال 2015، 1.5 میلیارد رینگیت کالا به ایران صادر کرد و این رقم در سال جاری میلادی به 1.6 میلیارد رینگینت خواهد رسید. انعقاد موافقتنامه تجارت آزاد پتانسیل عظیمی برای محوصلات مبلمان و کالای خواب ساخت مالزی در آینده به وجود خواهد آورد. (هر رینگیت مالزی معادل 0.22 دلار امریکاست)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید