پژو 207 صندوقدار با طراحی ایرانی می آید

کدخبر: ۱۵۸۵۳۶
مدیرمرکز تحقیقات ایران خودرو از عرضه پژو 207 صندوقدار با طراحی ایرانی و آرم پژو خبر داد و گفت: این افتخار نیست که آرم پژو را از روی خودرو برداریم و آرم ایران خودرو را نصب کنیم.
پژو 207 صندوقدار با طراحی ایرانی می آید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کیوان وزیری در حاشیه مراسم معرفی پژو 207 صندوقدار در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید چرا با وجود طراحی این خودرو توسط کارشناسان ایرانی، آرم پژو بر روی خودرو نصب شده و با آرم ایران خودرو عرضه نمی شود، اظهار داشت: این که آرم پژو را از خودرو جدا کنیم و آرم ایران خودرو را بگذاریم برای ما افتخار نیست. 

وی ادامه داد: سابقه طراحی و دانش‌بنیان بودن در تولید پژو 207 آی مهم است که برای اولین بار در ایران و در جهان توسط کارشناسان ایرانی صورت گرفته است. 

وزیری تصریح کرد: اگر ما آرم پژو را از روی خودرو جدا می‌کردیم و آرم ایران خودرو را نصب می‌کردیم، عده‌ای معترض می‌شدند که این همان محصول پژو است. چرا آرم را عوض کردید؟

وی نصب آرم ایران خودرو به جای آرم پژو بر روی پژو 207 صندوقدار را یک کار fake عنوان کرد و گفت: طراحی پژو 207 صندوقدار در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش اشتغال در کشور صورت گرفته است.

مدیرمرکز تحقیقات ایران خودرو در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر فارس که پرسید آیا برنامه صادراتی برای پژو 207 صندوقدار هم دارید، اظهار داشت: بله قرار است این صادرات با هماهنگی پژو انجام شود.

وزیری همچنین در مورد قیمت پژو 207 صندوقدار گفت: قیمت این محصول 3 تا 4 میلیون تومان بالاتر از قیمت پژو 206 تیپ 5 خواهد بود.

به گفته مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو حدود 500 میلیارد ریال برای طراحی، تولید و صنعتی سازی پژو 207 صندوقدار هزینه شده است.

وی در ادامه از نفت گیربکس اتومات بر روی پژو 207 صندوقدار در آینده خبر داد.

به گفته وی این محصول اسفند امسال به تولید انبوه می‌رسد اما نیمه اول شهریور 96 به بازار عرضه خواهد شد. 

به گزارش فارس، یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو پیشتر از عرضه پژو 207 صندوقدار به بازار در بهمن امسال خبر داده بود.

وزیری در ادامه از عرضه دناپلاس که محصول تغییر شکل یافته دنا است تا پایان سال خبر داد و گفت: بر روی این خودرو چراغ‌ها و آینه بغل جدید نصب شده و علاوه بر کیسه هوای راننده و سرنشین، 2 کیسه هوای جانبی نیز بر روی خودرو قرار گرفته است.

وی نصب سان‌روف بر روی دناپلاس خبر داد و گفت: در این محصول از 85 قطعه جدید استفاده شده و تائیدیه‌های لازم از مراکز معتبر اروپایی برای صادرات آن اخذ شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید