از بازار مسکن تا ساختمان پلاسکو

موضوعات داغ اقتصادی در هفته ای که گذشت

کدخبر: ۱۵۹۰۴۴
در هفته ای که گذشت ترند اقتصادنیوز نشان داد که موضوعات اقتصادی و سیاسی با پیوستگی بیشتری با یکدیگر حرکت می کنند. در هفته ای که پشت سرگذاشتیم هشتگ «قیمت دلار» در ابتدای هفته به داغ ترین موضوع اقتصادی در جستجوهای اینترنتی تبدیل شد. نوسان قیمت دلار و انتظار مردم برای کاهش قیمت آن حتی کسانی را که قصد خرید دلار نداشتند برای دنبال کردن اخبار آن ترغیب کرد.
موضوعات داغ اقتصادی در هفته ای که گذشت

به گزارش اقتصادنیوز، هشتگ « درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی » در اوایل این هفته همچنان در بین موضوعات داغ قرار داشت. البته با ادامه هفته و کاهش تعداد جستجوها این هشتگ از ترند خارج شده و در پایان هفته از بین 10 موضوع داغ این هفته خارج شد.

« دونالد ترامپ » روندی معکوس هشتگ قبلی را دنبال کرد. در اوایل هفته این هشتگ در جایگاه هشتم قرار داشت. اما به تدریج با نزدیک شدن به زمان تحلیف رئیس جمهوری جدید آمریکا این هشتگ داغ شده و در بین موضوعات داغ بالا آمد. تا جایی که از صبح پنج شنبه در صدر این فهرست قرار گرفت و پیش بینی می شود با توجه به اینکه اولین هفته کاری ترامپ را پیش رو داریم و اخبار زیادی در مورد او منتشر می شود، این هشتگ همچنان داغ باقی بماند.

« مسکن مهر » هشتگ مسکن مهر یکی دیگر از موضوعات داغ اقتصادی کاربران در هفته گذشته بود. دلیل آن هم اخباری بود که پیرامون وام مسکن مهر منتشر شد. این هشتگ البته تنها یک روز در میان موضوعات داغ قرار داشت و بعد با کاهش ورودی ها از فهرست خارج شد.

« برجام » یکی دیگر از موضوعات داغی بود که هم از سوی اخبار اقتصادی و هم اخبار سیاسی داغ می شد. قرار گرفتن سالروز اجرای برجام در این هفته و افزایش اخبار و به تبع آن ورودی کاربران موجب شد تا این هشتگ داغ شود. پیش بینی می شود به دلیل پیوستگی موضوع برجام با اخبار رئیس جمهوری جدید آمریکا، این هشتگ هفته پیش رو نیز داغ بماند.

«بازار ارز» و «بازار مسکن» دو موضوع داغی بودند که به دلیل جذابیت اخبار آنها برای مخاطبان اقتصادی ، همواره در این فهرست قرار می گیرند. این دو هشتگ در میانه فهرست قرار دارند.

« ایران خودرو » هشتگی بود که از روز چهارشنبه داغ شد. دلیل آن نیز عرضه خودروهای مدل 96 از سوی این شرکت به بازار بود که مورد جستجو و ورود کاربران قرار گرفته بود.

اما بدون شک داغ ترین هشتگ این هفته را باید « ساختمان پلاسکو » دانست. این هشتگ تنها در کمتر از 4 ساعت داغ شده و ورودی های اقتصادی و سیاسی را به خود اختصاص داد. بازتاب ملی این خبر فروریختن ساختمان پلاسکو تهران این هشتگ را داغ کرده و در صدر هشتگ های داغ اقتصادنیوز از عصر پنج شنبه قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید