تجاری سازی فضای سبز مسکن مهر پرند با چراغ خاموش

کدخبر: ۱۵۹۱۷۰
گزارش میدانی خبرنگار مهر نشان می دهد که مدیریت شهر جدید پرند، تجاری سازی فضای سبز و پارکینگ های مسکن مهر شهرک آفتاب را در دستور کار قرارداده است.
تجاری سازی فضای سبز مسکن مهر پرند با چراغ خاموش

سه سال پیش بود که خبر تجاری سازی اراضی مشاع و فضای سبز شهرک آفتاب پرند(مسکن مهر) رسانه ای شد و پس از جار وجنجال های بسیار و انتشار نامه سرگشاده ساکنان مسکن مهر به شهردار، شاهد توقف در تغییر کاربری ها بودیم اما گزارش میدانی خبرنگار مهر حاکی از آن است که سناریوی تجاری سازی اراضی مشاع و فضای سبز مسکن مهر اینبار با چراغ خاموش در حال انجام است و پارکینگ ها و فضای سبز مسکن مهر  شهرک آفتاب، آرام و غیرمحسوس در حال تبدیل به بافت تجاری هستند؛ این درحالی است که وزارت راه و شهرسازی، طرح‌های تفصیلی برای احداث ساختمان‌های تجاری در طرح مسکن مهر در نظر گرفته اما نبود نظارت‌های لازم، امکان سودجویی نهادهای داخلی شهرهای جدید را فراهم کرده است.

شهرداری شهر جدید پرند در شرایطی به اتکای بعضی مصوبات شورای شهر، پارکینگ و فضای سبز برج های مسکونی در شهرک آفتاب را به املاک تجاری تبدیل می‌کند که سال ۹۲، شاهد همین اقدامات از سوی شرکت عمران شهر جدید پرند بودیم که با اعتراض شدید ساکنان، تغییر کاربری ها متوقف و اوضاع آرام شد؛ اما ساکنان که اخیرا به آرامش شهر عادت کرده بودند بارگیر شاهد از سرگیری تحرکاتی برای تبدیل این فضاها به واحدهای تجاری هستند.

دراین میان موضوع مهمی که ساکنان مسکن مهر شهرک آفتاب پرند را نگران می کند ادعای قانونی بودن این تغییر کاربری هاست. در سال ۹۲ هم که بحث تبدیل اراضی مشاع و فضای سبز مسکن مهر پرند داغ شده بود مسئولان شهری اعلام کردند که این تغییر کاربری ها در طرح تفصیلی شهر قرار دارد و این تغییرات کاملا قانونی است. اما به گفته ساکنان شهرک آفتاب آنها از وجود چنین طرحی مطلع نبوده اند و اگر مطلع بودند، در خرید این واحدها تجدید نظر می کردند.

البته مشکلات مسکن مهر شهرک آفتاب پرند را نمی توان به تجاری‌سازی فضای سبز و پارکینگ های این شهرک محدود کرد بلکه آنها با مشکلات متعددی از جمله خاکی بودن راه های ارتباطی برخی بلوک ها، نبود فضای سبزکافی، چاله های عمیق در خیابان ها و ... مواجهند و سودجویی برخی ارگان های دولتی برای کسب درآمد بیشتر، مشکلی بر کوله بار مشکلات این ساکنان افزوده است.

حال سوال این است که چرا با وجود تعریف طرح تفصیلی شهر جدید پرند و اعتراض گسترده ساکنان در سال ۹۲ نسبت به تجاری سازی اراضی مشاع و فضای سبز، شهرداری اخیرا  تغییر کاربری اراضی را بار دیگر کلید زده؟ این بی توجهی به رفاه حال ساکنان شهرک آفتاب پرند و تضییع حقوق شهروندی آنها می تواند چه تبعاتی در زندگی ساکنان این شهر داشته باشد؟

 خبرگزاری مهر امیدوار است مسئولان شرکت عمران شهرجدید پرند و شهردار این شهر در این شهر پاسخ روشنی درمورد این اقدام ارائه دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید