بررسی عملکرد نمادهای خودرویی بورس

کدخبر: ۱۶۰۲۰۸
امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه، خودرویی ها متعادل و با گرایش به سمت منفی آغاز به کار کردند ، تا ساعات پایانی معاملات جو گروه منفی بود و تنها صف خرید سنگین خچرخش خود نمایی می کرد اما لحظات آخر آگهی بلوک خگستر کمی از جو منفی گروه کم کرد و نهایتا شاخص کل گروه ۲۷۰ واحد معادل ۱.۴۵درصد کاهش یافت و در مدار ۱۸ هزار و ۲۹۵ واحدی قرار گرفت.
بررسی عملکرد نمادهای خودرویی بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر خودرو ، امروز خودرویی ها در حالی آغاز به کار کردند که از روز گذشته شاهد عرضه های سنگین از طرف حقوقی بودیم، از طرفی برخی اخبار سیاسی مثل آزمایشات موشکی ایران در شورای امنیت و لذا احتمال تحریمهای جدید آمریکا باعث شد در روز قبل صف خرید خودرویی ها عرضه شود.

همچنین گزارش شفاف سازی بانک تجارت و بازگشایی نماد در ساعات پایانی امروز بر سرخی گروه افزود، این نماد بانکی با افت 34  درصدی بازدهی طی یک روز معاملاتی شوک منفی  به بازار وارد کرد.

در این روز سهامداران تعداد 266 میلیون سهام و حق تقدم خودرویی را به ارزش 38میلیارد تومان در 19 هزار  نوبت معاملاتی دست به دست کردند که حجم و ارزش معاملات نسبت به روز قبل  به شدت کاهشی بود.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی خرینگ و خریخت بازگشایی شدند که به ترتیب 1 و 4 درصد افت قیمتی تجربه کردند و نماد خپارسح متوقف شد، به دلیل بسته شدن این نماد شاهد تشکیل صف فروش پر حجم در حق تقدم پارس خودرو بودیم ولی نهایتا صف نماد جمع آوری شد و با افت حدود 10 درصدی به کار خود خاتمه داد.

گفتنی است تا لحظات آخر معاملات نمادهای خچرخش و خموتور سبزپوش ترینهای گروه بودند و مابقی کاهش قیمت داشته و یا در نزدیکی صفر تابلو معامله می شدند، ولی نمادهای خگستر و خکار نیز در ساعات پایانی با رشد 1 و 3 درصدی قیمت پایانی به جمع سبزپوشان پیوستند.

نهایتا نماد خچرخش با صف خرید سنگین نزدیک 19 میلیونی در حاشیه 4 درصد مثبت و قیمت پایانی 2,371 ریال با حجم معامله 1 میلیونی به کار خود خاتمه داد.

در پی فشارعرضه ها در گروه خودرویی شاهد صف فروش در نماد خمحرکه بودیم، نمادهای بسیاری در میانه بازار صف فروش در حاشیه 4 درصد منفی داشتند که نهایتا همگی صف فروش شان جمع آوری شد.

امروز خودرو در قیمت 2,850 ریال در نوسان منفی 3.5 درصد و خساپا در قیمت 1,205 ریال در نوسان منفی 1.6 درصد آغاز بکار کردند اما به تدریج خودرویی ها دو قطبی شدند،در حالی که سایپا در محدوده مهم 120 تومان با حجم میلیون پر تقاضا بود، سهامی نظیر خودرو و سهام وابسته به آن مانند خگستر در روند منفی و حتی در نزدیکی صف فروش پر عرضه بودند.

با این حال در لحظات پایانی بازار بلوک خگستر و بیمه پارسیان از زیرمجموعه های ایران خودرو روی کدال آمد که باعث شد خگستر به یکباره تا آستانه صف خرید جلو برود و نهایتا با 1 درصد رشد قیمت پایانی در 4,090 ریال قرار گرفت.

این در حالیست که ایران خودرو علاوه بر از سرگیری همکاری ها با پژوی فرانسه و قرارداد با بنز، که یکی از بزرگترین شرکت های خودروساز جهان است، به دنبال انعقاد قرارداد با فیات نیز می باشد.

همچنین امروز ایران خودرو از راه اندازی خط تولید پژو 2008 طی یکی دو هفته آینده خبر داد. این خودرو که محصولی شاسی‌بلند و گران‌قیمت به‌شمار می‌رود، احتمالا اسفند ماه روانه بازار می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید