امکان مشاهده صورت حساب سهام عدالت 98 بدون اولویت کد ملی

کدخبر: ۱۶۳۳۲۱
اقتصادنیوز؛ با از میان برداشته شدن محدودیت رقم سمت راست کد ملی، شرایط برای مشاهده همزمان صورتحساب ۴۹ میلیون سهامدار عدالت مهیا شد آبان ماه سال ۸۵ یعنی یک سال پس از روی کارآمدن محمود احمدی نژاد٬ سهام عدالت معرفی شد. اقدامی برای توزیع عادلانه ثروت بین قشرهای آسیب پذیر جامعه. ۴۹ شرکت بورس و فرا بورس ایران به عنوان شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت معرفی شده است که مپنا ‌و سایپا و هلدینگ خلیج فارس٬ بخشی از آن ها محسوب می شوند. سود این شرکت ها به صورت سالانه در اختیار مشمولان سهام عدالت قرار می گیرد. از میان کل مشمولان سهام عدالت از آبان ۸۵ تا بهمن ۹۷ بیش از ۲.۲ میلیون تن از مشمولان٬ فوت کرده اند و وارثان زنده٬ به اندازه قدر السهم خود بر اساس گواهی انحصار وراثت٬ مشمول دریافت سود سهام عدالت خواهند بود. ۹۶ درصد کل وارثان متوفیان٬ تا کنون به دفاتر پیشخوان دولت برای تکمیل مدارک و تعین تکلیف سهام عدالت متوفی مراجعه نکرده اند.
امکان مشاهده صورت حساب سهام عدالت 98 بدون اولویت کد ملی

مشاهده صورتحساب سهام عدالت 98 آسان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ در پی رونمایی از سامانه سهام عدالت در روز سه شنبه هفته گذشته، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود که مشمولین سهام عدالت می‌توانند بر اساس رقم یکان سمت راست کد ملی‌شان و متناسب به روزهای هفته با مراجعه به سامانه این سهام به نشانی www.samanese.ir و ارائه کد ملی و سایر مشخصات، از صورتحساب و میزان بدهی خود آگاهی یابند و به مشاهده صورتحساب سهام عدالت 98 بپردازند.

بیشتر بخوانید: واریز سود سهام عدالت کارکنان و بازنشستگان آغاز شد
 

بر این اساس، از دیروز و با از میان برداشته شدن محدودیت اعلامی در خصوص مراجعه به این سامانه بر اساس رقم سمت راست کد ملی، از این پس دارندگان سهام عدالت می‌توانند بودن توجه به رقم سمت راست کد ملی خود، به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند و شرایط برای مشاهده همزمان صورتحساب 49 میلیون سهامدار عدالت میها شده است.

بیشتر بخوانید: واریز سود سهام عدالت کارکنان و بازنشستگان آغاز شد

گفتنی است؛ ارائه صورتحساب به مشمولین مطابق مصوبه شورای عالی اجرای اصل 44 قانون اساسی انجام شده است تا هر فردی بداند چه میزان از اقساط سهامش پرداخت شده و چقدر می‌تواند بابت تسویه نهایی سهام عدالتش واریز کند. همچنین در این مرحله قرار نیست ورقه سهام عدالت به مشمولین داده شود و فقط مشمولین می‌توانند از صورتحساب سهام عدالت 98 آگاهی پیدا کنند تا بدین وسیله متوجه شوند که سهام عدالتشان چقدر می‌ارزد.

۹۸ درصد شماره شباهای ثبت شده در سامانه سهام عدالت تایید شد

مشاور سازمان خصوصی سازی گفت: از سی‌ام فروردین امسال تا کنون ۳۰ میلیون نفر از مشمولان شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند که شماره شبا ۹۸ درصد از مشمولان بدون اشکال و صحیح بوده است.

بیشتر بخوانید: چه کسانی سود سهام عدالت نگرفتند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ جعفر سبحانی در گفتگو با رادیو گفت: سازمان خصوصی سازی به شرط اینکه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی موارد و مسائل مهمی همچون نحوه، چگونگی، اولویت‌بندی و موارد مشابه در زمینه ارائه سودهای پرداختی را تعیین و تکلیف کند، سود سهام عدالت را پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: آخرین اطلاعات درباره ثبت‌نام سهام عدالت

مشاور سازمان خصوصی سازی افزود: این سازمان پیشنهادی در خصوص تعیین و تکلیف موارد و مسائل مزبور به شورای عالی اجرای اصل 44 ارائه کرده و منتظر تصویب موارد پیشنهادی برای اجراست. وی اظهار امیدواری کرد: در صورتی که این روند به درستی انجام شود، پیش از شش ماهه دوم سال جاری نخستین مرحله واریزی سود سهام به حساب مشمولان عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اعلام جزئیات شیوه پرداخت سود سهام عدالت «فوت‌شدگان»

آموزش استعلام پرداخت سود سهام عدالت

مرحله 1: برای مشاهده صورتحساب سهام عدالت 98 :

پس از ورود به آدرس اینترنتی سامانه سهام عدالت مطابق عکس زیر بر روی ورود به سامانه کلیک فرمایید.

مرحله 2: در مرحله دوم برای مشاهده صورتحساب سهام عدالت 98 بعداز مطالعه دقیق شرایط کار با سامانه سهام عدالت تیک مربوط به ” مطالب فوق را مطالعه نمودم و می پذیرم ” فعال نمایید. در صورت فعال شدن دکمه ” ادامه” نیز فعال می شود.

1 – این سامانه برای مشاهده خلاصه وضعیت مشمولین سهام عدالت است.

2 – اطلاعات درخواست شده در این سامانه باید با دقت و توسط شخص مشمول، بازماندگان ایشان و یا ولی، وکیل ، قیم قانونی آنها وارد شود.

3 – وارد نمودن شماره تلفن همراه معتبر در سامانه به منظور ثبت شماره شبای بانکی الزامی است، سازمان خصوصی سازی اجازه دارد در مواقع ضروری جهت اطلاع رسانی با شماره تلفن همراه اعلام شده از طریق پیامک یا تماس تلفنی ارتباط برقرار نماید.

4 – حداکثر زمان درنظر گرفته شده برای هر بار استفاده از سامانه 10 دقیقه می باشد. پس از پایان زمان مذکور، مراجعه کننده باید از ابتدا به سامانه وارد شود.

5 – در صورتی که در مراحل شناسایی بیش از سه بار، اطلاعات هویتی نادرست انتخاب شود، دسترسی به سامانه تا 72 ساعت مسدود می گردد.

6 – فعالیت مراجعین در این سامانه ثبت شده و قابل پیگیری می باشد.

بیشتر بخوانید: واریز سود سهام عدالت به ایستگاه آخر رسید

مرحله 3: برای مشاهده صورتحساب سهام عدالت98 : در این مرحله در کادر مشخص شده با فلش تو خالی کد ملی خود را بدون خط تیره مابین وارد نمایید. لازم به ذکر است که درصورت وجود صفر در اول کدملی شما وارد کردن آن الزامی می باشد.

مرحله 4: بعداز وارد کردن کد ملی باید به سامانه سهام عدالت ثابت گرد که شما ربات نیستید (وجود ربات برای باعث مشکلات سیستمی برای سامانه سهام عدالت می شود) برای این اثبات باید شما تصویر مشخص شده که هر بار در ورود به سامانه تغییر می کند در کادر مشخص شده بصورت انگلیسی وارد فرمایید.

مرحله5: برای مشاهده صورتحساب سهام عدالت 98 : در گام بعدی شما باید در بین سه نام و نام خانوادگی که سامانه سهام عدالت برای شما نمایش می دهد، نام و نام خانوادگی خود را به درستی انتخاب کنید.و بر روی دکمه “ادامه” کلیک فرمایید.

مرحله ششم: در این مرحله نیز مطابق مرحله قبلی باید از بین سه نام پدری که سامانه سهام عدالت برای شما نمایش می دهد، نام پدر خود را به درستی انتخاب کنید و بر روی دکمه ” ادامه ” کلیک فرمایید.

مرحله هفتم: برای مشاهده صورتحساب سهام عدالت 98 : در گام بعدی شما ملزم به انتخاب تاریخ تولد خود از بین سه تاریخ تولد نمایش داده شده توسط سامانه سهام عدالت می باشد. بعداز انتخاب و فعال شدن تیک زرد رنگ بر روی دکمه ” ادامه” کلیک کنید

مرحله هشتم: در این مرحله برای مشاهده صورتحساب سهام عدالت شما باید شماره شناسنامه خود را انتخاب کنید. جالبه بدونید که از متولدین 1369 به بعد دارای شماره شناسنامه اختصاصی دارند، به همین دلیل سامانه سهام عدالت به شماره شناسنامه های اختصاصی مطابق تصویر زیر دو عدد خط تیره جایگذاری کرده است.

مرحله نهم: در مرحله نهایی انتخاب اطلاعات هویتی بصورت یکجا بهخ نمایش در می آید و اگر مورد تایید شما است بر روی دکمه “ادامه” و اگر نیاز به ویرایش دارد بروی دکمه “اصلاح” کلیک فرمایید.

بیشتر بخوانید: ارزش پرتفوی سهام عدالت به بالاترین سطح خود از زمان اجرای سهام عدالت رسید

مرحله دهم: برای مشاهده صورتحساب سهام عدالت: بعداز تایید اطلاعات هویتی، برای مشاهده صورتحساب سهام عدالت 98 صفحه گزارش سهام شما نمایش داده می شود.

در ادامه قسمت های مختلف صفحه گزارش سامانه سهام عدالت توضیح دادامه می شود.

1. در این قسمت ارزش سهام متعلق به شما به ریال نمایش داده می شود.

2. در این قسمت شماره شبا بانکی که سود سهام عدالت به آن واریز شده است نمایش داده می شود.

3. در جدول مشخص شده مقادیر سود واریزی به حساب شما در مراحل مختلف نمایش داده می شود.

4 . در این قسمت شما می توانید شماره شبا بانکی را وارد فرمایید. (لازم به توضیح است که شماره شبای بانکی باید حتما به نام مشمول سهام باشد و در هر سهام یکبار شماره شبای بانکی ثبت می شود)

5. اگر نیاز به چاپ گزارش نمایش داده شده هستید با کلیک بر روی این دکمه گزارش خود را بصورت چاپی دریافت نمایید.

6. در این قسمت تاریخ آخرین سودی که به حساب شما واریز شده است نمایش داده می شود.

نحوه دریافت شماره شبا بانک برای مشاهده صورتحساب سهام عدالت98

مشمولان گرامی توجه فرمایید برای ثبت شماره شبای بانکی می توانید طبق مراحل ذیل نسبت به دریافت شماره شبای خود اقدام کنید:

  • مراجعه حضوری به کلیه شعب بانکی حساب خود
  •  دریافت شماره شبا بانکی از خودپرداز بانک حساب خود
  • مراجعه به آدرس اینترنتی بانک حساب خود 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید