واشنگتن‌پست: سیاست دفاع موشکی آمریکا بر مقابله با روسیه و چین متمرکز می‌شود

کدخبر: ۲۰۳۳۵۶
روزنامه واشنگتن‌پست نوشت آمریکا سیاست موشکی خود را از تمرکز بر کره شمالی و ایران به سمت مقابله با اقدامات روسیه و چین تغییر خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی روز جمعه گزارش دادند سیاست دفاع موشکی دولت آمریکا به جای تمرکز بر «تهدیدات» احتمالی از سوی ایران و کره شمالی به سمت مقابله با تهدیدات بالقوه از سوی روسیه و چین تغییر خواهد کرد.

واشنگتن پست روز جمعه گزارش داد دولت ترامپ در حال کار کردن روی یک سیاست دفاع موشکی گسترده است، که در آن به تهدیدات خاص از سوی روسیه و چین خواهد پرداخت و به دنبال خروج از استراتژی قبلی خود است که تقریبا به طور انحصاری بر کشورهای مانند ایران و کره شمالی متمرکز بوده است.

در این گزارش آمده است این سیاست جدید همچنان به دنبال تقویت سیستم‌های دفاعی در مقابل «دولت‌های سرکش» است.

 همچنین در این گزارش به نقل از افراد مطلع از بازبینی سیاست دفاع موشکی آمریکا، آمده است در سیاست جدید همچنین به لزوم لحاظ کردن تهدیدات موشکی از سوی روسیه و چین و تغییر دکترین قبلی واشنگتن در این باره تاکید شده است.

اسپوتنیک گزارش داد: در حال حاضر پیش‌نویس بازبینی این سیاست تهیه شده است و  پیش از اعلام عمومی، که قرار است در اواخر این ماه صورت گیرد، می‌تواند مورد اصلاح قرار گیرد.

روز پنج‌شنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود خطاب به مجمع فدرال این کشور اعلام کرد: مسکو به سامانه‌های تسلیحاتی جدیدی، از جمله موشک کروز با قابلیت هسته‌ای دست یافته است که می‌تواند سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا را خنثی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید