سی.ان.بی.سی بررسی کرد:

بازار انرژی در انتظار تصمیم ترامپ

کدخبر: ۲۱۲۳۲۲
در حالی که جهان منتظر تصمیم دونالد ترامپ در مورد توافق هسته ای ایران موسوم به برجام است، افزایش قیمت نفت نشان می دهد که سرمایه گذاران در انتظار بدترین سناریو در مورد برجام هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا؛ شاخص بازار انرژی نشان می دهد که سرمایه گذاران در انتظار بدترین سناریو در ارتباط با توافق هسته ای هستند. 

در همین حال بزرگترین بانک امارات اعلام کرد که شاخص بازارهای انرژی نشان میدهد که ایالات متحده احتمالا از برجام خارج شود و تحریمها را علیه تهران دوباره وضع کند. این در حالی است که ترامپ از این توافق هستهای به عنوان بدترین قرار داد ممکن یاد کرده و باید در روز دوازدهم ماه می (بیست و دوم اردیبهشت) در مورد اینکه به آن پایبند باشد یا از آن خارج شود، تصمیم گیری کند.

گفته می شود که ممکن است ترامپ تصمیم خود را به تاخیر بیاندازد یا میزان تحریمها را به اندازه گذشته وضع نکند. «تیم فاکس» رییس بخش تحقیق بانک ملی دوبی گفت: من فکر میکنم که بازارها به این موضوع واکنش مثبت نشان میدهند، زیرا بازارها در حال حاضر احتمالا در بدترین سناریو قیمت گذاری قرار دارند.

تحریم آمریکا علیه ایران می تواند عرضه نفت ایران را تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد و ترس از چنین کاهش عرضه ای در زمانیکه کشورهای عمده نفتی تولید خود را  کاهش دادهاند، باعث شده که قیمت نفت برای نخستین بار از نوامبر ۲۰۱۴ به بعد به بیش از ۷۰ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید