مدیرعامل شرکت ملی نفت بخشی از تمهیدات ایران برای مقابله با پیامدهای فروپاشی احتمالی برجام را تشریح کرد

خبر خوش وزارت نفت به مردم ایران

کدخبر: ۲۱۲۳۶۸
اقتصادنیوز: با توجه به تهدیدادت دونالد ترامپ درباره تداوم برجام، بسیاری از کارشناسان نسبت به وضعیت اقتصادی ایران به ویژه بحث صادرات نفت این کشور سناریوهایی را مطرح کرده‌اند. سناریوهایی که بسیاری از آنها چشم‌انداز روشنی برای اقتصادایران پیش‌بینی نمی‌کند.
خبر خوش وزارت نفت به مردم ایران

 به گزارش اقتصادنیوز  علی کاردر، معاون وزیر نفت در این‌باره خبرداد: «تصمیم احتمالی آمریکا درباره خروج از توافق هسته‌ای بر خرید نفت مشتریان سنتی ایران تاثیری نمی‌گذارد و برخی شرکت‌ها قرارداد خرید بلندمدت خود را تا ۲ سال تمدید کرده‌اند.»

 مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین درباره روند فعلی فعالیت توتال در ایران و تکلیف سهم این شرکت در قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در صورت اعمال فشار از سوی آمریکا گفت: طبق قرارداد، چنانچه هر کدام از اعضای کنسرسیوم توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی از پروژه خارج شوند و یکی از شرکا بتواند سهم دیگری را خریداری کند، مشکلی برای انتقال سهم وجود نخواهد داشت. بنابراین چنانچه توتال نتواند به حضور خود در ایران ادامه دهد، به احتمال قوی چین جایگزین توتال در پروژه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی خواهد بود. کاردر روند فعالیت توتال در ایران را عادی توصیف کرد اما این نکته را نیز ناگفته نگذاشت که در برخی زمینه‌ها همچون انتخاب شرکت‌ ایرانی، میان شرکت ملی نفت ایران و توتال اختلاف نظرهای کارشناسی وجود دارد. مدیرعامل شرکت‌ملی نفت ایران در ادامه  به هزینه‌کرد حدودا ۹۰ میلیون دلاری توتال در پروژه فاز ۱۱ نیز اشاره کرد که طبق قرارداد در صورت خروج این شرکت از پروژه، تا زمان بهره‌برداری از آن برگشت نخواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید