جو لیبرمن: امیدوارم ترامپ از برجام خارج شود

کدخبر: ۲۱۲۳۳۸
سناتور سابق آمریکایی ابراز امیدواری کرد دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران (برجام) خارج شود و این توافق را یک «اشتباه» خواند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «فاکس نیوز»، جو لیبرمن، سناتور سابق آمریکایی، ابراز امیدواری کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از توافق هسته ای ایران (برجام) خارج شود و این توافق را یک «اشتباه» خواند.

لیبرمن در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی آمریکایی گفت: «من از آنچه رئیس جمهور تاکنون گفته است دلگرم شده ام و امیدوارم او از این توافق خارج شود.»

لیبرمن که مدت بیست و چهار سال از ایالت کنتیکت در سنای آمریکا حضور داشت، گفت بخشی از وظایفش شامل همکاری با هر دو حزب سیاسی آمریکا برای اعمال تحریم ها و فشار اقتصادی بر ایران در تلاش برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران به منظور غیرهسته ای کردن تهران بود.

آمریکا، روسیه، چین و سایر قدرت های جهانی بر اساس چارچوب توافق هسته ای سال 2015 (برجام)، در اروپا موافقت کردند ایران باید ذخایر اورانیوم خود را کاهش دهد و در عوض، تحریم های اقتصادی این کشور خاورمیانه ای (واقع در غرب آسیا) لغو شود. به مهلت تمدید تعلیق تحریم های ایران از سوی آمریکا اکنون کمتر از یک هفته باقی مانده و ترامپ که مدتهاست از آن انتقاد کرده، هشدار داده است که اگر «معایب فاجعه بار» توافق هسته ای تصحیح نشود، از آن خارج می شود.

بر اساس اعلام روزنامه آمریکایی بوستون گلوب، جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در تلاش برای نجات یکی از دستاوردهای مهم سیاست خارجی اوباما که خود کری به تدوین آن کمک کرد، به دیپلماسی در سایه با یک مقام ایرانی متوسل شده است.

سناتور سابق ایالت کنتیکت گفت: «جان کری از طرف دولت آمریکا در حال مذاکره کردن نیست. امیدوارم هر کسی که کری با او صحبت می کند این را بداند. اما به عقیده من، آنچه کری انجام می دهد، مناسب نیست و وی نباید آن را انجام دهد.»

 

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید