قیمت گوشت قرمز در ماه رمضان

کدخبر: ۲۱۳۲۷۹
رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای گوشت مرغ در ماه رمضان، قیمت گوشت قرمز افزایش نخواهد یافت.

به گزارش اقتصادنیوز منصور پوریان، رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از گرایش پایین خانوارها به مصرف گوشت وارداتی اظهار کرد: با وجود کیفیت و قیمت مناسب گوشت‌های وارداتی، تقاضای چندانی برای خرید آنها در بازار وجود ندارد که در نهایت افزایش تقاضا برای گوشت‌های داخلی، نوساناتی را به همراه دارد.

به گفته وی؛ گرایش خانوارها به مصرف گوشت‌های وارداتی به سبب پر کردن خلاء داخل تأثیر بسزایی در کنترل قیمت بازار دارد.

پوریان با تأکید بر اینکه قیمت دام در کشور فصلی است، تصریح کرد: قیمت دام تحت تأثیر برخی عوامل، دستخوش تغییر و تحولاتی می‌شود، بنابراین انتظار داریم مردم به خرید گوشت‌های وارداتی روی خوش نشان دهند.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده از افزایش میزان واردات گوشت در آستانه ماه رمضان خبر داد و گفت: با وجود برخی رایزنی‌ها در تلاشیم، میزان واردات روزانه گوشت را به 100 تن افزایش دهیم تا با تغییر فرهنگ مصرف و ذائقه خانوارها فشار بر بخش گوشت داخلی کاهش یابد.

وی درباره آخرین تغییر و تحولات بازار گوشت، گفت: امروز قیمت لاشه داخلی در بازار با نوساناتی روبه‌رو شد، به طوریکه هر کیلو لاشه بره سنگین با افزایش یک‌هزار و 500 تومانی، در عمده فروشی 36 هزار تومان و لاشه بره کوچک 39 هزار تومان است؛ در حالی‌که با وجود نوسان نرخ ارز ، قیمت گوشت‌های وارداتی، هیچ گونه افزایشی نداشته است.

پوریان با انتقاد از گران فروشی گوشت در خرده فروشی‌ها، بیان کرد: برخی قصابان تحت تأثیر نوسان قیمت لاشه داخلی درب عمده فروشی و بدون در نظر گرفتن برخی فاکتورها اقدام به گران فروشی می‌کنند که دستگاه های مربوط باید نظارت کافی در بخش خرده فروشی داشته باشند.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده درباره وضعیت بازار گوشت قرمز در ماه رمضان، تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای گوشت مرغ در این ایام، قیمت گوشت قرمز افزایش نخواهد یافت.

گفتنی است؛ هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه در خرده فروشی ها با نرخ 51 تا 52 هزار تومان عرضه می‌شود که این امر با واکنش شدید خانوارها روبه‌رو شده است.

یکی از فروشندگان قصابی می‌گوید: با افزایش روزانه قیمت ناشی از کمبود عرضه دام و لاشه در کشتارگاه، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد و در مقایسه با ماه‌های قبل به طور متوسط تقاضا 20 تا 30 درصد کاهش یافته و با وجود عرضه کنونی امکان پیش بینی قیمت در بازار وجود ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید