ویژگی ایمنی جدید در خودروهای 2021 اروپا

کدخبر: ۲۱۶۵۰۵
اقتصاد نیوز: با توجه به سامانه‌های ایمنی که اینک روی خودروها ارائه می‌شود، انتظار افزایش قیمت زیاد در محصولات تولیدی جدید را نداریم. در مقابل انتظار داریم این خودروهای جدید تا سال 2030 جان 10500 نفر را نجات داده و از 60 هزار جراحت جدی ممانعت به عمل آورد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از عصر ایران؛ پارامتر های ایمنی در صنعت خودرو تغییرات چشم‌گیری را در سطح جهانی از خود نشان می‌دهند و خودروسازان نیز ویژگی‌های جدید و سامانه‌های ایمنی را برای ساختن خودروهای ایمن‌تر در حفظ جان راننده و همچنین عابران پیاده به خودروها اضافه می‌کنند.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران ،  کمیسیون ایمنی خودروها در اروپا با الزامی کردن ویژگی‌های جدید اعلام کرده که باید 11 ویژگی ایمنی پیشرفته به تمام خودروهای فروخته شده تا سال 2021 در این قاره اضافه گردد.جزئیات این طرح به عنوان بخشی از مجموعه سیار کمیسیون اروپا برای پوشش نقاط ضعف ایمنی جاده‌ای است. این قانون همچنین اولین ارتقای استانداردهای ایمنی اتحادیه اروپا در زمینه خودروها پس از سال 2009 به شمار می‌آید. در میان 11 استاندارد ایمنی جدید، برخی از گزینه‌ها به صورت اختیاری در دسترس مشتریان هستند.

طبق این پیشنهاد قانونی، گزینه‌هایی مانند ترمز اضطراری هوشمند، سامانه نگه‌دارنده بین خطوط، فناوری تشخیص حواس‌پرتی، سامانه تشخیص استفاده از الکل، تشخیص خواب آلودگی و تمرکز و گزینه‌های  بیشتر به صورت استاندارد به خودروهای سال 2021 و بعد از آن در اروپا اضافه خواهد شد.این لیست همچنین شامل سامانه کمکی حرکت در سرعت‌های بالا، ثبت داده‌های تصادف، علائم توقف اضطراری، سامانه کمکی سرعت هوشمند، دوربین‌های حرکت معکوس یا حسگرهای پارک نیز می‌شود.

در نهایت تمامی خودروهای فروخته شده تا سال 2021 در اروپا باید بتوانند از تست تصادف همپوشانی از جلو با استفاده از کمربندهای ایمنی توسعه‌یافته سربلند درآمده و حفاظت کامل از سرنشینان را نشان دهند. در این خودروها اثر وارده به ناحیه سر در عابران و موتورسوارن با شیشه‌های ایمنی نیز توسعه یافته و سرنشینان دو سمت خودرو در برابر ضربات ناگهانی محافظت می‌شوند.

هدف از اجرائی کردن این قانون کاهش آسیب و تلفات جاده‌ایست و اروپا قصد دارد جراحات و مرگ‌های ناشی از تصادف خودرویی در این قاره را تا سال 2050 به صفر برساند. در حال حاضر ویژگی‌هایی مانند ترمز هوشمند اضطراری و سامانه نگه‌دارنده بین خطوط از الزامات کسب 5 ستاره ایمنی از سوی موسسه "یورو ان- کپ" Euro NCAP هستند.

برخی از این ویژگی‌های ایمنی در خودروهای با انتقاداتی روبه‌رو هستند. به طور مثال سامانه سرعت هوشمند می‌‌تواند سرعت خودرو را با توجه به محدودیت‌های جاده کنترل کند. این موضوع با توجه به خاموش و روشن بودن یا سیگنال‌های جاده‌ای اختلالاتی را در حرکت ایجاد خواهد کرد.با توجه به سامانه‌های ایمنی که اینک روی خودروها ارائه می‌شود، انتظار افزایش قیمت زیاد در محصولات تولیدی جدید را نداریم. در مقابل انتظار داریم این خودروهای جدید تا سال 2030 جان 10500 نفر را نجات داده و از 60 هزار جراحت جدی ممانعت به عمل آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید