بازار ارز و سکه امروز؛ طوفان سکه درمیان آرامش نسبی بازار ارز

کدخبر: ۲۱۷۰۷۵
اقتصادنیوز: امروز سه‌شنبه هشتم خرداد ماه، سکه با رشد چشمگیری مواجه شد. در بازار ارز نیز لیر و پوند نوسان روزانه شدیدی را تجربه کردند که این نوسان در پوند بیشتر بوده و سایر ارزهای رایج با شیب ملایم نزولی ثبات نسبی داشتند. همچنین دلار نیز در بازار غیر رسمی به مرز 6 هزار و 400 تومان رسید.
بازار ارز و سکه امروز؛ طوفان سکه درمیان آرامش نسبی بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز؛ قیمت سکه بهار آزادی دیروز (دوشنبه) افزایش نرخ و نوسان روزانه 20 هزار تومانی را تجربه کرد و نهایتاً در پایان روز با نرخ 2 میلیون و 20 هزار تومان تثبیت شد. امروز (سه شنبه) شیب صعودی سکه اوج بیشتری گرفت و سکه بهار آزادی با نوسان 30 تا 35 هزار تومانی بین نرخ‌های 2 میلیون و 25 هزار تومان تا 2 میلیون و 55 هزار تومان معامله شد.

این روند افزایشی قیمت سکه طرح قدیم را نیز دستخوش تغییرات قابل توجهی کرد به طوری که سکه امامی در ساعات پایانی روز گذشته به نرخ 2 میلیون و 77 هزار تومان رسیده بود ؛ اما امروز تا 2 میلیون و 145 هزار تومان نیز معامله شد. رقمی که بیانگر رشد 67 هزار تومانی نسبت به قیمت دیروز سکه امامی است. اگرچه سکه امامی امروز در پایین ترین سطح خود تا 2 میلیون و 95 هزار تومان هم افت قیمت داشت، اما خبرها حاکی از آن است که بعدازظهر سه‌شنبه سکه به 2 میلیون و 130 هزار تومان هم رسیده است. رقمی که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

یکی از مهمترین عوامل این رشد چشمگیر، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی است که به مرز 1300 دلار بازگشت.

تغییر قیمت‌ها نشان می‌دهد نوسان روزانه برای سکه بهار آزادی 1.48% و برای سکه امامی 2.38% بوده است.

01

قیمت طلا در بازار داخلی نیز همچون روز گذشته افزایش یافت، اما با توجه به رشد طلای جهانی، شیب افزایش قیمت در بازار داخلی تندتر بود و به حدود 2.4% رشد رسید. روز گذشته هر مثقال طلا با قیمت 836 هزار تومان معادل هر گرم 181 هزار و 400 تومان تثبیت شد. امروز اما قیمت هر گرم طلا در پایین ترین سطح خود 183 هزار تومان بود و در بالاترین نرخ به 185 هزار و 750 تومان رسید. این میزان بیانگر نوسان روزانه 1.5 درصدی است.

02

از طرف دیگر در بازار ارز امروز (سه‌شنبه) همانند دیروز نرخ اغلب ارزهای رایج با نوسان کم همراه بود. اگرچه اغلب ارزها در طول روز با کاهش قیمت مواجه بودند، اما بصورت کلی این روند نزولی چندان هم چشمگیر نبود. از سوی دیگر دلار رسمی بانک مرکزی از 4212 تومان و 5 ریال، امروز به 4213 تومان و 5 ریال رسید. اما از طرف دیگر نرخ دلار سلیمانیه افزایش 5 تومانی را تجربه کرد. همچنین دلار در بازار غیر رسمی امروز به مرز 6 هزار و 400 تومان رسید که از نظر فعالان اقتصادی این رشد قیمت دلار غیررسمی، محصول سه عامل ورود تقاضای پیش از موعد، تقاضای مسافران و تقاضای روانی است.

0333

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید