یک بانک آمریکایی اعلام کرد؛

تحریم ایران قیمت نفت را به 90 دلار می‌رساند

کدخبر: ۲۲۲۷۴۳
اقتصادنیوز؛ فشار آمریکا بر روی کشورها برای تحریم نفتی ایران باعث می‌شود قیمت نفت تا نیمه نخست سال 2019 به 90 دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا؛ بانک آمریکایی «مریل لینچ» اعلام کرد قیمت نفت به دلیل فشار آمریکا بر روی کشورها در راستای عدم خرید نفت ایران می تواند قیمت طلای سیاه را به ۹۰ دلار تا نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش دهد.

تحلیل گران اقتصادی بانک آمریکایی «مریل لینچ» در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی آمریکا گفتند، پافشاری رییس جمهور دونالد ترامپ مبنی بر مختل کردن صادرات نفت ایران می تواند قیمت نفت را به بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه افزایش دهد.

در همین حال قیمت نفت در ساعات گذشته به دلیل اعمال فشار کاخ سفید به کشورهای وارد کننده نفت خام ایران قیمت این کالای استراتژی را به تقریبا بالاترین سطح خود در چند سال اخیر نزدیک کرد؛ ضمن اینکه انتظار در مورد کاهش بیشتر ذخایر نفت آمریکا به جهش قیمت نفت هم کمک کرده است.

از طرفی هم نگرانی در مورد صادرات نفت لیبی به این موضوع دامن زده است. به گفته «هوتان یاژاری» رییس بخش تحقیقات در حوزه بازارهای آتی در بانک «مریل لینچ» آمریکا، در حال حاضر در فضای بسیار جذابی برای قیمت نفت به سر می بریم و پیش بینی ما این است که تا پایان سه ماه دوم سال آینده میلادی قیمت نفت به ۹۰ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد که در حال رفتن به سمت فضایی هستیم که اختلال عرضه در سرتاسر جهان مشهود است و البته رییس جمهور ترامپ برای منزوی کردن ایران و وادار کردن متحدین خود برای عدم خرید نفت ایران تا حدی فعال بوده است.

بر پایه این گزارش، روز پنج شنبه آمریکا از تمام کشورها خواست تا از اوایل ماه نوامبر سال جاری میلادی واردات نفت از ایران را متوقف کنند و این خبر باعث شد که قیمت نفت برنت در روز گذشته به ۰.۷ درصد رشد به ۷۸.۱۸ دلار در هر بشک برسد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم به ۷۲.۷۲ دلار هر بشکه جهش پیدا کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید