مسائل ثبت سفارش فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تا هفته آینده با اتصال به سامانه وزارت صمت حل می شود

کدخبر: ۲۲۶۹۶۰
اقتصاد نیوز: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مسائل پیش آمده بعد از ابلاغ ضرورت ثبت سفارش با توجه به شکل فعالیت در مناطق آزاد مشکل‌ساز شد که با جدیت پیگیری و حل و فصل شده و امیدواریم تا هفته آینده با اتصال به سامانه وزارت صمت حل شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ مرتضی بانک در جمع فعالان اقتصادی منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باید به سمت‌وسوی تولید کالای باکیفیت، رقابت‌پذیر و صادرات محور حرکت کنند .

وی افزود: ایجاد زنجیره‌های همکاری میان سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک، باعث پیشرفت اقتصادی مناطق آزاد می‌شود؛ دولت تلاش می‌کند تا با کم کردن قوانین متعدد و موازی در فعالیت‌های اقتصادی دست و پای فعالان این عرصه را باز کند.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: هدف و برنامه ما در مناطق آزاد ایجاد فضای امن و شرایط مناسب برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران است؛ در شرایط فعلی برنامه‌های کشور در راستای تقویت تولید با هدف صادرات است که این مهم در مناطق آزاد نیز به شکل جدی در حال پیگیری است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: اعمال فشار در عرصه‌های بین‌المللی از سوی برخی کشورها، غیر قابل انکار اما قابل مقابله است؛ دولت می‌داند که عبور از این شرایط جدید فقط با همراهی مردم ممکن است.

بانک گفت: بر اساس فرمایشات رهبری، کشور دچار بحران و بن بست نیست و باید به دنبال راهکارها باشیم؛ حل مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در چابهار با جدیت پیگیری و دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: تعریف و قانون منطقه آزاد در راستای تسهیل شرایط برای فعالیت‌های اقتصادی بوده و هست، بنا نیست در این محدوده‌ها قانون گریز باشیم؛ وضع بعضی از قوانین فراگیر است و بنا به ضرورت و شرایط تصویب شده است.

طی سفر دو روزه بانک به چابهار، چندین پروژه بزرگ ملی گلنگ‌زنی شد که مهم‌ترین آن‌ها احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای ایران و شروع عملیات احداث تیرپارک‌های محور چابهار –سرخس بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید