تولیدات کلزا در کردستان 2 برابر شد

کدخبر: ۲۳۲۸۹۹
اقتصاد نیوز: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افزایش ۲برابری تولید کلزا در استان خبرداد وگفت: تاکنون ۶۵ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی این محصول به کلزاکاران استان پرداخت شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر؛ محمد صالح احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بالغ بر دو هزار هکتار از اراضی استان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص پیدا کرد، گفت:  به دلیل سرمازدگی و رشد علف های هرز از این میزان سطح تنها هزار و ۸۱۰ هکتار قابلیت برداشت داشتند.

وی پیش بینی تولید کلزا در هر هکتار را ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم خواند و عنوان کرد: با اقدامات زراعی لازم و مدیریت مناسب امسال شاهد تولید ۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم کلزا در هر هکتار بودیم.

وی از افزایش دو برابری میزان تولید کلزا درسال زراعی جاری در مزارع استان خبرداد و اظهارداشت: امسال ۵ هزار تن کلزا از سطح مزارع استان برداشت شده است.

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: سال زراعی گذشته میزان سطح زیرکشت کلزا در استان دو هزار هکتار بود که در کل دو هزار تن محصول هم در این اراضی تولید و برداشت شد.

احمدی با اشاره به اینکه کلزا هم یکی از محصولاتی است که دولت به طور تضمینی آن را خریداری می کند، اظهارداشت: قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۲۸ هزار و ۶۶۰ ریال است که امسال هفت مرکز برای خرید این محصول در استان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه مراکز خرید کلزا در شهرستان های سنندج، کامیاران، مریوان، بیجار، قروه، دهگلان و سقز ایجاد شدند، بیان کرد: تاکنون ۵۰ درصد قیمت کلزای خریداری شده که مبلغی در حدود ۶۵ میلیارد ریال است به حساب کلزاکاران استان پرداخت شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید