سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

قیمت واقعی پراید حدود 22 میلیون است

کدخبر: ۲۳۶۱۷۴
اقتصادنیوز؛ بهرام پارسایی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت خودرو گفت: قطعا قیمت خودرو در بازار غیرواقعی است به طور مثال قیمت واقعی پراید حدود 22 میلیون تومان است.
قیمت واقعی پراید حدود 22 میلیون است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ بهرام پارسایی، در خصوص نشست امروز کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه با حضور روسای شرکت‌های خودروسازی و مسئولان سازمان بازرسی، شورای رقابت، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سایر دستگاه‌های ذیربط بحث نوسانات قیمتی در بازار خودرو و افزایش کاذب قیمت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

سیاست‌های اشتباه چند دهه گذشته باعث انحصار در بخش خودروسازی

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار داخلی مطالب مختلف مورد بررسی قرار گرفت اما در مجموع می‌توان گفت سیاست‌های اشتباه چند دهه گذشته باعث انحصار در بخش خودروسازی شده و به نوعی فضای رقابتی را از این صنعت گرفته است به نحوی که فشار قیمت‌ها نهایتاً به مردم تحمیل می‌شود.

افزایش حبابی قیمت خودرو در بازار از بین برود

پارسایی ادامه داد:در هر صورت مقرر شد افزایش حبابی قیمت خودرو در بازار از بین برود و در این راستا بر اساس اعلام نظر خودروسازان روند ترخیص قطعات خودرو در گمرکات سرعت پیدا کرده که انجام این مهم می‌تواند عرضه خودرو در بازار را سرعت ببخشد و به فضای روانی که باعث افزایش کاذب قیمت خودرو شده پایان دهد، در این راستا صورتجلسه‌ای توسط همه دستگاه‌ها به امضا رسید و آنها مکلف به اجرای تعهدات شدند.

خودروسازان تعهدات خود را در قبال ثبت نام متقاضیان دریافت خودرو انجام دهند

وی افزود: بر اساس برنامه مقرر شد خودروسازان تعهدات خود را در قبال ثبت نام متقاضیان دریافت خودرو انجام دهند و در برخی از ثبت‌نام‌ها که تخلف صورت گرفته رسیدگی لازم برای ابطال قرارداد انجام شود و در آینده نیز مقرر شده زیرساخت‌های ثبت نام برای دریافت خودرو با اعمال نظارت موثر تقویت شود.

قیمت خودرو در بازار غیرواقعی است

پارسایی تصریح کرد: قطعا قیمت خودرو در بازار غیرواقعی است به طور مثال قیمت واقعی پراید حدود 22 میلیون تومان است اما دلالان با اقدامات سوداگرانه به سودهای نجومی دست می‌یابند و قیمت‌ها را بالا می‌برند.

فضای روانی در جامعه باعث رشد تقاضا برای خرید خودرو شد

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش سازمان بازرسی شرکت‌های سایپا و ایران خودرو از لحاظ تولید در ماه‌های گذشته با روند کاهشی روبرو نبوده‌اند اما فضای روانی در جامعه باعث رشد تقاضا برای خرید خودرو شده و بازار را با مشکل روبرو کرده، همچنین بحث دپوی خودروی تولید شده نیز مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در ابتدای جلسه مسئولان سازمان‌های مختلف حاضر در نشست کمیسیون اصل 90 در رابطه با علت گرانی‌های بازار خودرو گزارشی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید