مطالبات کشاورزان گلستانی به مبلغ 1750 میلیارد تومان به صورت کامل تسویه شد

کدخبر: ۲۴۰۸۷۶
اقتصاد نیوز: استاندار گلستان گفت: مطالبات کشاورزان گندم‌کار، کلزاکار و سیب‌زمینی کار با رقم 1750 میلیارد تومان به طور کامل تسویه شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید «مناف هاشمی» در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با تأکید  بر این‌که صادرات گلستان با 62 درصد رشد به 138 میلیون دلار رسیده است، اظهار کرد: امسال منابع بانکی استان 6.5 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به این‌که امسال برای 90 طرح اشتغالزا 449 میلیارد تومان در کارگروه مصوب شده است، افزود: سال 96 منابع بانکی استان 40.5 درصد رشد داشته که میانگین کشوری 9.5 درصد بوده است.

استاندار گلستان، برنامه‌محوری دستگاه‌های اجرایی در سال 97 را ضروری دانست و گفت: برنامه‌ریزی‌ها با هدف رشد اقتصادی، رونق تولید و افزایش اشتغال مدنظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

هاشمی با بیان این‌که باید خشکه‌کاری برنج را در استان فرهنگ‌سازی کنیم، یادآور شد: با طرح جدید کاشت برنج هم‌چنین پنبه و توتون قسمت زیادی از مشکلات کشاورزان استان برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که وحدت، همدلی و کمک به صنایع داخلی از طرف بانک‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان بخصوص بانک‌ها از کارگروه تسهیل حمایت کامل کرده و در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌ها تسهیل کنند.

استاندار گلستان با بیان این‌که بانک‌ها حداکثر سه هفته فرصت دارند تا به پرونده‌های ارسالی از دبیرخانه کارگروه به‌صورت کتبی پاسخ دهند، افزود: بانک‌ها باید نسبت به عملکرد خود در پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده پاسخگو بوده و هر بانک به‌صورت مجزا و تفکیک شده، گزارشی از تعداد واحدهای تولیدی معرفی شده از سوی کارگروه، تعداد تسهیلات پرداخت شده و تعداد پرداخت نشده با ذکر دلیل ارائه کنند.

هاشمی با اشاره به این‌که اختیارات بانک‌های استان جهت پرداخت تسهیلات رونق به دو برابر افزایش خواهد یافت، گفت: پیشنهاد این طرح جهت تصویب به کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید ارسال می‌شود.

وی، رتبه گلستان را در پرداخت تسهیلات رونق پنجم کشور دانست و تصریح کرد: گلستان جزو 10 استان برتر کشور در اختصاص اعتبارات در سال‌جاری است و البته باید بکوشیم جایگاه استان را بیش از پیش ارتقا بخشیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید