هیات تجاری چین به مازندران آمد

کدخبر: ۲۴۴۹۱۶
اقتصادنیوز: هیات تجاری و اقتصادی استان جیانگشی جمهوری خلق چین برای بررسی ظرفیت های اقتصادی مازندران روز دوشنبه به این استان سفر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اعضای این هیات هفت نفر متشکل از مقام های استان جیانگشی و تعدادی از مدیران شرکت هایی است که در ایران و مازندران سرمایه گذاری دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران هدف سفر این هیات تجاری و اقتصادی را بررسی ظرفیت های اقتصادی و زیرساختی این خطه شمال کشور برای سرمایه گذاری اعلام کرد.

حسن خیریانپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نشست با مسئولان اقتصادی استانداری و بخش خصوصی مازندران و مذاکره برای سرمایه گذاری بخصوص در حوزه انرژی، راهها، پسماند را از مهم ترین برنامه های این هیات معرفی کرد.

معاون استاندار مازندران توسعه مبادلات تجاری بین استان های جیانگشی و مازندران را از دیگر اهداف سفر هیات تجاری چینی به این استان برشمرد و اظهار داشت: سرپرستی این هیات تجاری را معاون اقتصادی و بازرگانی استانداری جیانگشی چین خانم 'ون یانگ پنگ' برعهده دارد و 6 مدیرحوزه های اقتصادی دولتی و شرکت های خصوصی نیز این هیات را همراهی می کنند.

طبق گزارشی رسمی تاکنون شرکت های چینی چهار مجوز سرمایه گذاری در مازندران دریافت کردند و یک پروژه نیروگاهی با ظرفیت 25 مگاوات با سرمایه گذاری 15 میلیون دلار در دست اجرا است.

همچنین در حوزه پسماند نیز یک شرکت چینی در قالب سرمایه گذاری بی او تی برای ساخت نیروگاه زباله سوز با شهرداری ساری قرارداد بست که حجم این سرمایه گذاری 30 میلیون دلار اعلام شد که 60 درصد آن از سوی دولت ایران و 40 درصد را باید شرکت چینی پرداخت کند.

این پروژه با حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

جمهوری خلق چین 22 استان دارد که جیانگشی با مرکزیت نانچانگ در جنوب شرقی این کشور قرار دارد.

این استان که در بخش جنوبی رود یانگتسه واقع شده، 43 میلیون نفر جمعیت دارد و علاوه بر طبیعت زبیا با کوهها و رودخانه ها بسیار ، مهم ترین تولیدکننده برنج ، الوار و گیاه بامبو است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید