آماده سازی نقشه‌های مترو تهران – پردیس

کدخبر: ۲۴۷۲۵۱
اقتصاد نیوز: طاهرخانی گفت: واحد‌های مسکونی خالی به متقاضیانی که آورده خود را تکمیل کرده‌اند تحویل داده می‌شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ؛حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسانات ایجاد شده در اقتصاد کشور باعث متضرر شدن برخی از پیمانکاران مسکن مهر شده است، گفت: هم اکنون بسیاری از واحد‌های مسکن مهر در مرحله نازک‌کاری قرار دارد و هم اکنون پیمانکاران با مشکلاتی از جمله کمبود پکیج و افزایش قیمت آسانسور روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم با تثبیت قیمت ارز و ثبات اقتصاد کشور مشکلات مربوط به خدمات رو بنایی واحد‌های مسکن مهر کاهش یابد.

طاهرخانی به راه‌اندازی مترو تهران – پردیس اشاره کرد و افزود: تمامی مراحل مربوط به طراحی این مترو صورت گرفته و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری تهران منعقد کرده‌ایم در مرحله آماده سازی نقشه‌های این مترو هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون اصلی‌تری مشکل این طرح تأمین مالی آن است که امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده و ترمیم فاینانس بتوانیم این پروژه را در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه در طرح مسکن مهر فعالیت‌های مربوط به ساخت و ساز این واحد‌ها به اتمام رسیده و اکثر واحد‌های باقی مانده در مرحله نازک کاری قرار دارد افزود: هم اکنون مهمترین مشکل واحد‌های مسکن مهر آماده سازی محوطه‌هاست و نبود اعتبارات دولتی برای تأمین خدمات رو بنایی و زیر بنایی باعث ایجاد تأخیر در تحویل واحد‌ها شده است.

طاهرخانی توضیح داد: در حال پیگیری تخصیص اعتبارات دولتی برای وزارت نیرو جهت تکمیل انشعابات و فاضلاب هستیم و این موضوع از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تعیین و تکلیف خانه‌های خالی در سایت‌های مسکن مهر نیز گفت: بخشی از واحد‌های مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان است ولی متأسفانه فرد متقاضی این واحد‌ها را تحویل نمی‌گیرید و همین موضوع باعث ایجاد خسارات فراوانی به پیمانکاران شده است.

وی افزود: از متقاضیانی که واحد‌های آماده خود را تحویل نمی‌گیرند هزینه‌های نگهداری اخذ و به پیمانکاران پرداخت می‌شود.

طاهرخانی توضیح داد:طبق مصوبه شورای عالی مسکن برخی از واحد‌های مسکونی خالی  که متقاضیان آنها آورده خود را پرداخت نکرده اند  به متقاضیانی که آورده خود را تکمیل کرده‌اند تحویل داده می‌شود.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید