برای کاهش قیمت مرغ روزانه 100 تن مرغ منجمد 8900 تومانی در تهران عرضه می شود

کدخبر: ۲۵۷۹۶۰
اقتصاد نیوز: مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: به منظور کاهش قیمت روزانه 100 تن مرغ منجمد با قیمت هر کیلو 8 هزار و 900 تومان در پایتخت عرضه می شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ رضا سالمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح افزایش قیمت مرغ پرداخت و اظهار داشت: معمولا در فصل سرما عرضه مرغ توسط مرغداران کاهش می یابد و همچنین در آستانه شب یلدا تقاضای خرید مرغ توسط مردم افزایش پیدا کرد.

وی افزود: قیمت مرغ گرم هم اکنون در سطح تهران بصورت خرده فروشی 12 هزار و 700 تومان در حال عرضه است که این قیمت در میدان بهمن 11 و 500 تومان بصورت عمده فروشی می باشد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران قیمت منطقی مرغ گرم را هر کیلویی 9 هزارو پانصد تا 10 هزارو پانصد، تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر روزانه 100 تن مرغ منجمد برای کاهش قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار و فروشگاههای زنجیره ای شهر تهران توزیع می شود که با این توزیع پیش بینی می شود قیمت مرغ در روزهای آینده کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی در زمینه عرضه مرغ منجمد وجود ندارد و در صورت نیاز آمادگی وجود دارد میزان عرضه در تهران افزایش یابد.

به گفته سالمی، قیمت مرغ که حدود 13 هزار تومان بالاتر نمی رود و با توزیع گسترده اداره کل پشتیبانی امور دام در استان های کشور این قیمت در روزهای آینده کاهش می یابد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران همچنین درباره قیمت تخم مرغ نیز گفت: عرضه گسترده تخم مرغ هر شانه 13 هزار و 800 تومان در میادین میوه و تره بار و فروشگاههای زنجیره ای حدود یک ماه در حال انجام است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی یادآور شد: برای تعادل قیمت های مرغ و تخم مرغ عرضه گسترده با نرخ دولتی در تهران و سایر استان های کشور توسط شرکت پشتیبانی امور دام در حال انجام است.

سالمی تصریح کرد: همزمان با فصل سرما و با توجه به کاهش تولید، برای تنظیم بازار محصولات پروتئینی، توزیع گوشت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز با نرخ دولتی در میادین میوه و تره بار و فروشگاههای زنجیره ای تهران و سایر استان های کشور از سرگرفته شده و تا به تعادل رسیدن قیمت های غرضه این محصولات ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش خبرنگار ایرنا، در روزهای اخیر قیمت گوشت مرغ به 13 هزار تومان و همچنین قیمت تخم مرغ در برخی فروشگاههای شهر تهران به شانه ای 24 هزار تومان رسیده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید