واردات گاز مایع در چین به بالاترین حد خود رسید

کدخبر: ۲۵۸۰۵۳
اقتصادنیوز: همزمان با تلاش دولت چین برای استفاده از سوخت پاک برای مصارف مختلف، آمارهای اداره گمرک این کشور نشان می دهد واردات گاز مایع در چین در ماه نوامبر به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آمار روز یکشنبه گمرک این کشور نشان می دهد در ماه نوامبر امسال حدود 5.99 میلیون تن LNG به چین وارد شده است که نسبت به ماه نوامبر سال میلادی گذشته، 48.5 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این آمار، کل واردات LNG در 11 ماه اول سال جاری میلادی به چین به 47.52 میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 43.6 درصد افزایش یافته است.

اشتهای چین برای استفاده از گاز طبیعی در سال های اخیر در حال افزایش است از سوی دیگر این کشور در حال تشویق بخش های مختلف صنعتی برای استفاده از گاز مایع به جای سوخت زغال سنگ است.

همزمان با این، دیگر منابع سوخت پاک، مانند انرژی بادی و خورشیدی نیز مورد حمایت دولت هستند.

چین در سال 2017 با پیشی گرفتن از کره جنوبی، عنوان دوم مصرف کننده سوخت مایع را بعد از ژاپن به خود اختصاص داد.

شرکت پتروچاینا بزرگ ترین واردکننده گاز در چین محسوب می شود این شرکت در سال 2017 میلادی حدود 66 درصد از نیازهای داخلی این کشور را تامین کرده است.

پیش بینی ها نشان می دهد چین به بزرگ ترین بازار مصرف گاز در جهان تبدیل شود میانگین مصرف گاز در چین طی سال 2017 میلادی 15 درصد افزایش داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید