عراق: امکان جایگزین کردن واردات گاز از ایران را نداریم

کدخبر: ۲۵۴۸۵۷
اقتصادنیوز : علیرغم فشار آمریکاییها برای فشار برای عراق برای قطع واردات نفت و گاز از ایران رئیس شرکت گاز جنوب عراق اعلام کرد کشورش برای قطع واردات گاز از ایران دستکم به 2 سال زمان نیاز دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رسانه های محلی به نقل از «حیان عبدالغنی» رئیس شرکت گاز جنوب عراق نوشتند: عراق دستکم به 2 سال زمان برای قطع واردات گاز از ایران نیاز دارد.

وی افزود: اگر عراق روزانه 400 هزار مترمکعب به تولید گاز خود بیافزاید پیش بینی می شود که تا پایان سال 2020 میلادی تولید گاز عراق به یک میلیون و 300 هزار مترمکعب در روز برسد.

این مقام عراقی اضافه کرد: تولید گاز کنونی عراق برای تامین نیاز مراکز تامین برق به گاز کافی نیست و عراق به واردات گاز خود از ایران ادامه خواهد داد.

رئیس شرکت گاز جنوب عراق در ادامه تاکید کرد که عراق دستکم به 24 ماه زمان نیاز دارد تا بتواند برحجم تولیدات خود برای تامین گاز مورد نیاز نیروگاه های تولید برق بیافزاید.

این سخنان در حالی بیان می شود که دولت آمریکا در فشاری آشکار بر عراق به این کشور 45 روز فرصت داده است تا برای گاز و برق وارداتی از ایران جایگزین پیدا کند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید