وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران مدعی شد؛ توقف افزایش قیمت‌ها

کدخبر: ۲۵۸۷۳۵
اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد با بیان اینکه وزارت صمت نظام نظارت بر بازار را سازماندهی کرده است، گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در ابتدا لازم بود که مانع از افزایش قیمت اجناس شویم که این اتفاق افتاده است.
وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران مدعی شد؛ توقف افزایش قیمت‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، فرهاد دژپسند ظهر امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام شده برای کاهش قیمت ها، گفت: طبیعتا باید نظام نظارت بر بازار سازماندهی می شد که خوشبختانه وزارت صنعت این کار را انجام داد و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک، این موضوع اثر خود را بگذارد.

وی افزود: اگر دقت کرده باشید، در دو هفته اخیر آثار اقدامات وزارت صنعت را در برخی از گروه های کالایی دیده اید. البته در مرحله اول باید افزایش قیمت ها کنترل می شد که این اتفاق افتاده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه باید با دقت، حساسیت و اعمال مدیریت بیشتر مانع از افزایش قیمت ها شویم، گفت: بعد از جلوگیری از افزایش قیمت ها، باید به سمت کاهش قیمت ها برویم که البته این موضوع زمان بر است. دژپسند ادامه داد: منافع برخی از افراد ایجاب می کند که اجناس را با قیمت های بالاتر بفروشند که باید این موضوع مدیریت شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره پیگیری موضوع حضور یکی از نمایندگان مجلس در گمرک و تنش های به وجود آمده ناشی از انتشار فیلم برخورد با وی گفت: کارگروهی برای بررسی این موضوع در گمرک تشکیل شد؛ یکی از شبهات، انتشار فیلمی بود که در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.

دژپسند با بیان اینکه این فیلم توسط کارکنان گمرک ضبط و منتشر نشده است، ادامه داد: بررسی های ما همچنین نشان داد که حتی برخورد نامناسب با نماینده مجلس از جمله هل دادن و بیرون کردن وی نیز توسط کارکنان گمرک انجام نشده است.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: بعد از بررسی های مختلف، گزارشی را برای رییس مجلس ارسال کردم و از آنجایی که تخلفی از کارکنان گمرک سر نزده بود، برخوردی هم با آنها صورت نگرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید