در توزیع و تأمین کالا برای ایام عید مشکل خاصی وجود ندارد

کدخبر: ۲۶۷۸۵۲
اقتصاد نیوز: سخنگوی اتاق اصناف ایران تأکید کرد: در توزیع و تأمین کالا برای ایام عید مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی صفایی سخنگوی اتاق اصناف ایران  گفت: آنچه در جلسات ستاد تنظیم بازار مطرح شده در بحث توزیع و تأمین کالا مشکل خاصی وجود ندارد و به مردم این اطمینان را می‌دهیم در ایام عید با کمبودی مواجه نخواهیم شد.

صفایی  افزود: اعتقاد داریم در شرایطی که کشور با رکود مواجه است حذف اصناف از زنجیره توزیع یک تصمیم نامناسب است، البته وزیر صنعت، معدن و تجارت قول‌های مساعدی داده‌اند که اصناف در بُعد توزیع و تأمین دیده شوند و مصرف‌کنندگان هم فقط از طریق فروشگاه‌های خاص اقدام به دریافت نکنند.

سخنگوی اتاق ایران در خصوص جزییات تأمین کالا‌های اساسی و شرایط انبار‌ها گفت: اغلب کالا‌های اساسی که مورد نیاز سبد اصلی خانوار‌ها است، تأمین شده و تدابیری را خواهیم داشت که در توزیع دچار مشکل نشویم. متأسفانه در مقطعی که نارسایی در بازار وجود داشت در زنجیره توزیع اتفاقاتی افتاد و باعث نگرانی مردم شد که با تدابیر اندیشیده شده  در تأمین گوشت، مرغ و میوه شب عید مشکلی نخواهیم داشت و تمام تلاش بر این است که در زنجیره توزیع هم مشکلی نداشته باشیم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در تمام ابعاد تلاش خواهیم کرد شب عید آرامی داشته باشند و کالا‌ها به وفور در بازار وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از کالا‌های مصوب، قیمت تنظیم بازار را دارد، گفت: گوشت، مرغ، میوه و سایر کالا‌هایی که براساس نرخ‌گذاری هیئت عالی نظارت مشخص می‌شوند در چاچوب‌های خاصی توسط کمیسیون نظارت و یا خود واحد‌های صنفی قیمت‌گذاری شده‌اند و همچنین طرح تشدید بازرسی‌ها در اولویت قرار گرفته و تمام اتاق‌های سراسر کشور در طرح تشدید نظارت در ایام عید و به صورت خاص حضور پیدا خواهند کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید