قیمت گوشت قرمز ارزان می شود

کدخبر: ۲۶۷۹۱۷
اقتصادنیوز: مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: با توجه به حجم بالای واردات دام زنده، لاشه گرم و سرد و منجمد بخشی از تقاضا پوشش داده می شود و به طور قطع قیمت گوشت قرمز کاهش خواهد یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رضا سالمی روز چهارشنبه پس از ورود ٢ هزار دام زنده از رومانی به ایران و انتقال آنها به کشتارگاه، در پاسخ به ایرنا، اظهار داشت: در ١٠ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال واردات دام سبک ٢.5 برابر افزایش داشت. 
وی افزود: در این مدت گوشت منجمد برابر پارسال وارد شده و تولید داخل نیز چهار تا پنج درصد رشد داشته، اما کشتار ١٨ درصد کاهش یافته است. 
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: مجموع اینها نشان می دهد که امسال تولید و واردات افزایش داشته و با توجه به شرایط اقتصادی نباید مصرف خانوار نیز رشد داشته باشد؛ بنابراین با توجه به کاهش کشتار بخشی از دام زنده به کشورهای همسایه قاچاق می شود. 
وی توضیح داد: قیمت دام زنده در داخل کشور کیلویی 4٠ هزار تومان است در حالی که در کشورهای همسایه جنوب و غرب ٨٠ هزارتومان است و این خود انگیزه قاچاق را بالا می برد. 
سالمی گفت: تا کنون ٩4 هزار کیلوگرم دام سنگین و ٣5 هزار کیلوگرم دام سبک وارد شده و هفت هزار تن گوشت منجمد نیز در مسیر بندرعباس آماده واردات است. 

** ٢ سایت فروش اینترنتی گوشت فعالیت می کند
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: از روز گذشته دولت عرضه گوشت را به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرد اما تا زمانی که این وزارتخانه راهکار دیگری برای توزیع گوشت ارایه دهد فروش اینترنتی را ادامه می دهیم. 
وی گفت: ٢ سایت «مستر قصاب» و «به روز رسان» در تهران مسوول توزیع اینترنتی گوشت است و بدین ترتیب روزانه ٢ تا 2.5 تن و یک تا 1.5 تن عرضه می کند. 
سالمی افزود: سایت یخچال نیز از روز شنبه آینده میانگین یک تا 1.5 تن گوشت عرضه خواهد کرد و در مجموع روزانه پنج تن گوشت به صورت اینترنتی در تهران توزیع می شود.
وی در خصوص فروش اینترنتی در شهرهای دیگر گفت: علاوه بر سفارش پذیری، شرایط نگهداری و حمل و نقل گوشت نیز امکانات خاصی می خواهد که باید فراهم شود بنابراین فعلا در تهران انجام می شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید