تاثیر برگزیت بر ارزش پوند

کدخبر: ۲۶۹۵۷۶
اقتصاد نیوز: از زمان رای به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در رفراندوم سال ۲۰۱۶، برگزیت مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت پوند بوده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ پس از آن که سه نفر از نمایندگان هم حزبی دولت انگلیس در راستای اختلاف دیدگاه با دولت این کشور بر سر نحوه خروج از اتحادیه اروپا از نمایندگی استعفا دادند، ارزش پوند در معاملات امروز کاهشی شد. نخست وزیر انگلیس به بروکسل سفر کرده است تا در دیدار با مقامات اتحادیه اروپا، جایگزینی بهتر برای توافق قبلی پیدا کند. در معاملات امروز هر پوند به ۱.۳۰۱۲ دلار کاهش یافت تا بار دیگر در معرض ورود به کانال پایین‌تر از ۱.۲۹ دلاری قرار گیرد.

نوسانات اخیر پوند بار دیگر نشان داد که ارزش سومین ارز مهم دنیا تا چه حد به مساله برگزیت گره خورده است. انگلیس تا ۲۹ این ماه قرار است اتحادیه اروپا را ترک کند.تصمیم خودروسازی هوندا به تعطیلی کارخانه خود در انگلیس نیز از دیگر عوامل کاهش ارزش پوند مطرح می‌شود. در برابر سایر ارزها، هر پوند به ۱.۱۵۱۳ یورو، ۹۲.۸۹۷۰ روپیه هند، ۱.۸۲۲۵ دلار استرالیا، ۱.۷۲۱۷ دلار کانادا، ۱.۳۰۶۹ فرانک سوییس، ۱۴۴.۸۳۹۷ ین ژاپن و ۸.۷۹۵۴ یوان چین معامله شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید