سامسنگ همچنان پرفروش‌ترین برند موبایل جهان

کدخبر: ۲۶۹۹۰۳
اقتصاد نیوز: آمارهای مربوط به فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی نشان می‌دهد که سامسونگ همچنان جایگاه خود به عنوان پرفروش‌ترین برند موبایل در جهان را حفظ کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، بعد از آنکه آمار و گزارش‌های مربوط به میزان فروش شرکت‌های تولیدکننده موبایل در جهان در بازه زمانی سه ماهه چهارم و پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شد، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران از ادامه روند سلطه شرکت سامسونگ به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برند گوشی هوشمند جهان سخن گفته و بر آن تاکید کردند.

با نگاه مختصری به میزان فروش گوشی‌های هوشمند در فصل پایانی سال گذشته به وضوح می‌توان دریافت که سامسونگ از بزرگترین و قدرتمندترین رقبایش یعنی اپل و هواوی سبقت گرفته و همچنان جایگاه نخست خود را در این رده‌بندی حفظ کرده است.

یکی دیگر از نکات قابل توجهی که در این فهرست به چشم می‌خورد، کاهش چشمگیر میزان فروش گوشی‌های آیفون اپل است.

بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی و پژوهشی گارتنر که در cnbc آمده است، در این مدت زمان سه ماهه بالغ بر ۴۰۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازارهای جهانی به فروش رفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن تنها شاهد یک پیشرفت ۰.۱ درصدی بوده است.

در این بازه زمانی، همچنین گزارش شده است که سامسونگ با فروش بالغ بر ۷۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند توانسته است سهم ۱۷.۳ درصدی را به خود اختصاص دهد. البته لازم به ذکر است که این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، با یک کاهش ۰.۹ درصدی مواجه شده است که این امر آن در برابر یکی از رقبای بزرگ چینی خود یعنی هواوی آسیب پذیر تر کرده است و ممکن است این غول تکنولوژی چینی بتواند در آینده‌ای نزدیک جایگاه نخست سامسونگ را از آن خود کند و از آن سبقت بگیرد.

سهم هواوی با فروش ۱۷ میلیون دستگاه گوشی بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفق شده است سهم خود را از بازار گوشی‌های هوشمند از ۴ به ۱۴.۸ درصد برساند.

اپل نیز با اینکه همچنان سهم بیشتری از بازارهای جهانی موبایل نسبت به هواوی در اختیار دارد و سهم آن معادل ۱۵.۸ درصد گزارش شده است، اما باز هم در این بازه زمانی سه ماهه دچار کاهش ۹ میلیون دستگاهی میزان فروش نسبت به سال گذشته شده است که این اعداد و ارقام نشان دهنده ضعیف‌ترین عملکرد اپل از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید