کدام کشور ها بیشترین صادرات به ایران را دارند؟

کدخبر: ۲۷۱۲۲۳
اقتصاد نیوز: کشور چین با صادرات ۸ میلیارد و ۹۰۵ میلیون دلار، اولین کشوری است که در طول ۱۰ ماهه نخست سال بیشترین میزان کالا را به ایران صادر کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران ۲۰ کشور اول صادرکننده کالا به ایران طی ۱۰ ماهه نخست سال ۹۷ معرفی کرده که براساس آن کشور چین با صادرات ۸ میلیارد و ۹۰۵ میلیون دلار اولین صادرکننده به ایران بوده است.

از سوی دیگر شرکت های ایرانی از امارات متحده عربی ۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون دلار و از ترکیه ۲ میلیارد و ۳۸ میلیون دلار کالا وارد کرده اند. براین اساس آلمان با ۲ میلیارد و ۱۸ میلیون دلار، هند با یک میلیارد و ۹۲۷ میلیون دلار و کره جنوبی با یک میلیارد و ۹۰۷ میلیون دلار در جایگاه های بعدی کشورهای صادرکننده به ایران قرار دارند.

در ادامه کشورهای سوئیس با یک میلیارد و ۸۹۵ میلیون دلار، روسیه با یک میلیارد و ۳۶ میلیون دلار، ایتالیا با ۹۵۵ میلیون دلار و فرانسه با ۹۵۱ میلیون دلار در جایگاه های ششم تا دهم بزرگترین کشورهای صادرکننده به ایران بوده اند.

معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده است که بعد از این ۱۰ کشور، هلند با ۹۴۰ میلیون دلار، انگلیس با ۷۹۹ میلیون دلار، سنگاپور با ۷۶۲ میلیون دلار، اتریش با ۴۰۷ میلیون دلار و ژاپن با ۴۰۵ میلیون دلار رده های یازدهم تا پانزدهم بزرگترین صادرکنندگان به ایران را از آن خود کرده اند.

همچنین کشورهای عمان با ۴۰۳ میلیون دلار، اسپانیا با ۳۶۱ میلیون دلار، برزیل با ۳۷۳ میلیون دلار، مالزی با ۳۵۸ میلیون دلار و بلژیک با ۳۵۴ میلیون دلار کشورهای شانزدهم تا بیستم بزرگترین صادرکنندگان کالا به ایران را در اختیار دارند.

photo_2019-01-20_09-04-12

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید