توزیع گوشت تنظیم بازاری تاثیری بر قیمت این محصول دارد؟

کدخبر: ۲۷۱۸۵۵
اقتصاد نیوز: رئیس اتحادیه قصابان بجنورد گفت: توزیع گوشت تنظیم بازار تاثیری در کاهش قیمت این ماده غذایی نداشته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ قاسم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه یکی از اهداف توزیع کالاهای تنظیم بازار در بازار ایجاد تعادل قیمت است، افزود: نه تنها توزیع گوشت تنظیم بازار در کاهش قیمت ها تاثیر نداشته است، بلکه قیمت آن دوباره افزایش یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوساله گرم در استان به 95 هزار تومان و گوشت گوسفندی گرم نیز به 100 هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: اگر بررسی های لازم در صف های توزیع گوشت انجام شود مشاهده خواهد شد که یک تعداد از افراد، طی چندین مرتبه کالاهای توزیعی تنظیم بازار را دریافت کرده‌اند اما تعدادی هم آن را دریافت نکردند.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه فاصله زیاد قیمتی میان یک کالا همچون گوشت منجمد تنظیم بازار و گوشت گرم موجب ایجاد رانت می‌شود، ادامه داد: این امر سبب می‌شود تا عده‌ای برای کسب درآمد بیشتر و سودجویی تشویق شوند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود حتی به صورت آزمایشی فاصله قیمت گوشت تنظیم بازار و گوشت گرم را کم کنند تا قیمت گوشت گرم، طول صف‌ها و همچنین میزان خریداری افرادی که همیشه در صف هستند و از قیمت کمتر گوشت تنظیم بازار سوء استفاده می‌کنند، کاهش یابد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید