واردات کله پاچه برای کاهش قیمت این محصول

کدخبر: ۲۷۲۵۴۱
اقتصاد نیوز: رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کله پاچه و سیرابی با اشاره به کمبود کله و پاچه در بازار گفت: در تهران روزانه بین ۱۶ تا ۱۷ هزار کله پاچه نیاز است و روزانه بالغ بر ۱۰ هزار کله و پاچه در تهران کمبود داریم و این کمبودها باعث گرانی شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ حسین رواسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به کمبود کله و پاچه در تهران گفت: در تهران روزانه بین 16 تا 17 هزار کله و پاچه نیاز است و این نیاز در کل کشور بالغ بر 50 هزار کله و پاچه است؛ این در حالی است که روزانه در کل کشور، 20 هزار کله و پاچه وجود دارد و روزانه 30 هزار کله و پاچه کمبود داریم و کمبود روزانه کله و پاچه در تهران روزانه بالغ بر 10 هزار کله و پاچه است که این کمبودها باعث گرانی کله و پاچه در کشور شده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کله پاچه و سیرابی اضافه کرد: متاسفانه کله و پاچه در دست دلال‌ها و واسطه‌ها است و این دلالان به هر قیمتی که بخواهند آن را می‌فروشند.

رواسی با اشاره به تلاش برای واردات کله و پاچه برخی مخالفت‌ها برای واردات کله و پاچه از خارج به کشور گفت: ما بالغ بر 4 سال است پیگیریم که کله و پاچه گوسفندی که در خارج از کشور ذبح می‌شود و لاشه آن وارد می‌شود هم به کشور بیاید؛ این در حالی است که در کشورهای دیگر کله و پاچه مصرفی ندارد ولی کله و پاچه یک غذای سنتی ما ایرانی‌ها است.

وی ادامه داد: در این سال‌ها برای واردات کله و پاچه موافقت نشد ولی خوشبختانه اخیراً شبکه دامپزشکی برای وارد کردن کله و پاچه موافقت کرده است ولی عنوان شده برای واردات کله و پاچه، ارز مرجع تعلق نمی‌گیرد؛ این در حالی است که ما بارها اعلام کرده‌ایم در صورت موافقت با واردات کله و پاچه، ما نیازی نداریم تا ارز مرجع بگیریم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کله پاچه و سیرابی گفت: ما بررسی کرده‌ایم اگر بجای واردات لاشه گوشت، گوسفند زنده وارد و در داخل ذبح شود، 42 شغل و صنف از دباغ، قصاب، کارگر و ... رونق می‌گیرد؛ این در حالی است که تا سال 60، گوسفند زنده وارد کشور می‌شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک