چه میزان سیلاب وارد سدهای تهران شد؟

کدخبر: ۲۷۶۷۵۷
اقتصاد نیوز: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در پی تشدید بارندگی‌های اخیر در استان حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب سیلاب وارد سد‌های استان تهران شده که بخش اعظمی از پیک این سیلاب در سد‌های لتیان، امیرکبیر، طالقان و ماملو مهار شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان، سیدحسن رضوی‌نسب گفت: در پی تشدید بارندگی‌های اخیر در استان حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب سیلاب وارد سد‌های استان تهران شده که بخش اعظمی از پیک این سیلاب در سد‌های لتیان، امیرکبیر، طالقان و ماملو مهار شده است.

وی افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی قبلی در استان و شهر تهران سد‌های پنجگانه تهران توانسته‌اند در موج اول بارندگی‌ها به خوبی عمل کرده و سیلاب‌های ورودی را کنترل کنند.

رضوی‌نسب ادامه داد: همچنین با توجه به ظرفیت تخلیه‌ای که در رودخانه کرج و جاجرود وجود دارد توانسته‌ایم ضمن مهار سیلاب رخ داده، تغذیه مصنوعی در پایین‌دست این دو سد نیز انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تاکید کرد: در حال حاضر هم ۲۶۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت مخازن سد‌های استان برای موج دوم بارندگی‌ها و مهار سیلاب‌های پیش‌رو خالی نگه داشته شده است.

وی افزود: با توجه به شروع موج دوم بارندگی‌ها از هفته آینده، تیم‌های عملیاتی آب منطقه‌ای و شهرداری تهران در حال لایروبی گسترده و تخریب بنا‌های غیرمجاز در حریم رودخانه‌های شمالی و غربی تهران همچون کن و آهار هستند تا در نقاطی که امکان مهار سیلاب از طریق سد‌ها وجود ندارد مشکل خاصی پیش نیاید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید