کاهش بیش از ۴ درصدی ارزش سهام بوئینگ

کدخبر: ۲۷۶۷۶۸
اقتصاد نیوز: بانک آمریکایی مریل لینچ با کاهش ارزش گذاری خود بر روی سهام بوئینگ، ارزش آن را بیش از ۴ درصد در بورس وال استریت پایین آورد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ سهام شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به دنبال قیمت گذاری نزولی بانک مریل لینچ با بیش از ۴ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته روبرو شد. این بانک آمریکایی اعلام کرد مشکلات هواپیماهای جت بوئینگ MAX ۸ بیش از تصور است.

بانک مریل لینچ قیمت واقعی سهام بوئینگ را از ۴۸۰ دلار به ۴۲۰ دلار کاهش داد. ضمن اینکه پیش بینی این بانک آمریکایی از به تعلیق درآمدن تولید این نوع هواپیما از بین سه تا ۶ ماه به ۶ تا ۹ ماه تغییر پیدا کرد.  

به دنبال سقوط اخیر ۲ هوایپمای جت MAX ۸ بوئینگ و کاهش تولید آن، سهام این کمپانی در ماه گذشته میلادی تقریبا ۹ درصد سقوط کرد؛ اما همچنان در مقایسه با سال قبل ۲۱.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

سقوط هواپیمای بوئینگ در ایرلاین اتیوپی و سقوط هواپیمای دیگر این شرکت در یکی از خطوط هوایی اندونزی منجر به ضرر میلیارد دلاری ارزش بازار بوئینگ بعداز سقوط جت متعلق به این کمپانی در روز بعداز سانحه هوایی در اتیوپی شد.  

هفته گذشته مدیر عامل بوئینگ گفته بود که سیستم مانور MAX ۸ منجر به سقوط هواپیما شده است. وی گفت: از بین رفتن اعتبار بوئینگ در این اتفاقات می تواند سهام بازار بلند مدت و قیمت گذاری MAX ۸ را کاهش دهد.  

مدیر عامل بوئینگ گفت: به تعویق افتادن تولید هواپیمای جت MAX ۸ به معنی کاهش حاشیه سود برای بوئینگ است. شرکت بوئینگ در حال کاهش تولید MAX ۸ به ۴۲ فروند هواپیما در ماه است که تولید فعلی آن ۱۰ فروند هواپیما کمتر از هدف گذاری این کمپانی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید