بیش از ۲۰ هزار هکتار اراضی هرمزگان علیه هجوم ملخ ها سمپاشی شدند

کدخبر: ۲۷۸۷۷۳
اقتصادنیوز- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: برای مقابله با هجوم ملخ ها در استان، تا امروز سمپاشی بیش از ۲۰هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی هرمزگان انجام شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا صفا ای سینی بیان داشت: برای مقابله با هجوم ملخ‌ها در استان، تا امروز سمپاشی بیش از ۲۰ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی هرمزگان، بوسیله دو فروند هواپیمای، دستی و خودرویی، توسط عوامل سازمان جهاد کشاورزی استان انجام گرفته که این امر هچنان ادامه خواهد داشت.

صفا ای سینی با بیان اینکه این ملخ‌ها از شبه جزیره عربستان وارد کشور شده‌اند، اظهار داشت: ورود ملخ‌ها از جزیره لاون به استان صورت گرفته و در حال حاضر برخی مناطق استان درگیر آن هستند و اینکه می‌گویند ملخ‌ها از حاجی آباد وارد بندرعباس می‌شوند واقعیت ندارد.

وی با بیان اینکه هجوم ملخ‌ها مختص استان هرمزگان نیست، افزود: ورود ملخ‌های صحرایی به کشور از ۸ بهمن ماه سال گذشته از شبه جزیره عربستان که شامل کشورهای عربستان، امارات و عمان است، آغاز شده و به مناطق جنوبی کشور شامل استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان رسیده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از آماده سازی شش فرودگاه سیار خبر داد، گفت: به منظور سهولت در امر سمپاشی هوایی به غیر از فرودگاه‌های استان، شش فرودگاه سیارنیز در مناطق مختلف استان آماده سازی شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ گونه خسارتی در بخش کشاورزی در استان اعلام نشده است، ملخ‌ها بیشترین خسارت را به محصولات زراعی وارد می‌سازند که در این حوزه تا کنون هیچ گونه گزارشی اعلام نشده است.

صفا ای سینی در پایان افزود: هجوم ملخ‌ها به استان تاکنون دو بار رخ داده است که با توجه به احتمال وقوع موج سوم حمله از کشورهای حاشیه خلیج فارس استان در آماده باش کامل بسر می‌برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید