وضعیت صادراتی گل و گیاه از زبان رئیس اتحادیه

کدخبر: ۲۸۲۸۲۱
اقتصادنیوز- رئیس اتحادیه فروشندگان گل وگیاه گفت: مصنوعات فروش گل از سال گذشته بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است که این موضوع موجب بروز مشکل برای فروشندگان شده است.
به گزارش اقتصادنیوز، اکبر شاهرخی در گفت وگو با خبرگزاری میزان در خصوص آخرین وضعیت بازار گل وگیاه بیان کرد: بازار گل و گیاه متفاوت به نسبت بازار‌های دیگر است از این نظر که با توجه به برخی مناسبت‌ها این بازار با رکود یا رونق مواجه می‌شود همچنین در ایام مبارک رمضان به دلیل نبود بسیاری از مناسبت‌ها مانند عروسی و تولد این بازار با رکود نسبی مواجه شده است.

وی در ادامه افزود: گل و گیاه محصولات بسیار حساسی هستند که در مدت محدودی پس از تولید باید به فروش برسند پس نگهداری از آن‌ها بسیار دشوار و حساس است و در صورتی که با کمبود فروش و رکود در بازار مواجه شویم شخص تولید کننده و فروشندگان، دچار خسارت زیادی خواهند شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل وگیاه تصریح کرد: برای فروش گل در مغازه‌ها از برخی محصولات تزئینی استفاده می‌شود که قیمت آن‌ها نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به کاغذ‌های تزئینی، اسفنج و سبد‌های چوبی یا پلاستیکی اشاره کرد که موجب شده تا فعالان این حوزه با مشکل روبه رو شوند

شاهرخی در رابطه با صادرات گل و گیاه مطرح کرد: گل و گیاه‌های ایرانی از نظر کیفی از سطح بالایی در منطقه برخوردار است و به دلیل تجربه زیاد تولید کنندگان داخلی در این حوزه، صادرات این محصولات به کشور‌های عرق سوریه و کشور‌های حاشیه دریای خزر به تازگی افزیش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: از یک سال گذشته با افزایش نرخ ارز، واردات گل وگیاه به کشور بسیار کاهش یافته و از نظر اقتصادی تولیدات این محصول از صرفه بیشتری برخوردار است بر این اساس سرمایه گذاری در این بازار افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل وگیاه متذکر شد: گل جزء آن دسته از محصولاتی است که کیفیت آن در بین مغازه ها متفاوت است و مغازه دار با توجه به میزان تزئینات و کیفیت گل، بر روی محصول قیمت گذاری می کند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید