گزارش گرانفروشی ۴ خودروساز به تعزیرات حکومتی طبق اعلام وزیر صمت

کدخبر: ۲۸۵۶۳۳
اقتصادنیوز: مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از معرفی ۴ خودروساز به سازمان تعزیرات حکومتی بدلیل گرانفروشی خبر داد و گفت: قیمت پراید مورد تایید ما نیست.
 گزارش گرانفروشی ۴ خودروساز به تعزیرات حکومتی طبق اعلام وزیر صمت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر، عباس تابش امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون ۴ خودروساز بدلیل گرانفروشی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص قیمت پراید هم گفت: نرخ خودروی پراید مورد تأیید سازمان نیست و ما نرخ کارشناسی را استحصال کرده ایم.

۸۰ هزار خودروی ناقص در انبارهای خودروسازان

معاون وزیر صنعت از وجود ۷۰ تا ۸۰ هزار خودروی ناقص در انبارهای خودروسازان خبر داد و افزود: تمام تلاش ما این است که این خودروهای ناقص تکمیل شوند.

تابش کاهش وابستگی به خارج از کشور را یکی از بندهای بسته وزیر صنعت برای اصلاح وضعیت خودروسازان عنوان کرد و گفت: کاهش وابستگی به خارج موضوع مهمی است چرا که دشمنان ما بر روی خودرو و واردات قطعات خودرو تمرکز کرده اند تا مانع تولید در این بخش شوند. با این وجود در کشورمان ظرفیت‌های خوبی داریم و می‌توانیم از توانایی جوانان نخبه برای داخلی سازی بیشتر قطعات خودروها بهره بگیریم.

به گفته این مقام مسئول، دو خودروساز کشور با بهره گیری از توان داخلی و کاهش وابستگی به واردات تاکنون ۷۸ میلیون دلار صرفه جویی داشته اند.

تعیین تکلیف اموال مازاد شرکتهای خودروساز از دیگر مفاد بسته وزارت صنعت برای بازار خودرو است که به گفته تابش، خودروسازان باید با فروش اموال مازاد خود، نسبت به کوچک سازی ساختار و کاهش هزینه‌های تمام شده شأن اقدام کنند.

خروج سازمان حمایت از قیمت‌گذاری خودرو به ما ابلاغ نشده است

تابش در مورد خروج قیمت گذاری قیمت گذاری خودرو از سازمان حمایت گفت: مصوبه‌ای در راستای خروج سازمان حمایت از بحث قیمت‌گذاری خودرو به ما ابلاغ نشده و براین اساس، هیچ وظیفه‌ای در این باره از سازمان حمایت به جای دیگری منتقل نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید