سقوط قیمت نفت

کدخبر: ۲۸۶۶۳۴
با نگرانی از کند شدن اقتصاد جهانی به علت جنگ تجاری آمریکا و چین، قیمت نفت به شدت سقوط کرد.
سقوط قیمت نفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، روز پنج‌شنبه، با وحشت از کند شدن اقتصاد جهانی به علت جنگ تجاری آمریکا و چین، قیمت نفت به شدت سقوط کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد در هفته گذشته میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا 300 هزار بشکه کاهش یافته است که این کمتر از 900 هزار بشکه کاهشی است که تحلیل‌گیران پیش‌بینی کرده بودند.

این درحالی است که موسسه سوخت آمریکا اعلام کرده بود میزان ذخایر نفت آمریکا ۵.۳ میلیون بشکه کاهش یافته است. به این ترتیب با کمتر از حد انتظار بودن کاهش ذخایر نفت آمریکا، با نگرانی از کم بودن تقاضا، قیمت‌ها دچار سقوط سنگین شدند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۲۳:۴۶ به وقت تهران، ۲.۹۹ دلار یا ۴.۳۱ درصد سقوط کرد و به ۶۶.۴۶ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت آمریکا هم ۲.۳۸ دلار یا ۴.۰۵ درصد سقوط کرد و به ۵۶.۴۹ دلار برسد.

برینستین انرژی در یادداشت روز پنج‌شنبه خود نوشت: تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین، خطری برای بازارهای نفت محسوب می‌شود.

یکی از مقامات ارشد چین، امروز جنگ لفظی با آمریکا را شدت بخشید و اقدامات این کشور را نمونه واضح تروریسم اقتصادی دانست.

برینستین اعلام کرد در صورت وقوع یک جنگ تجاری تمام‌عیار، تقاضای جهانی نفت نسبت به سال گذشته تنها ۰.۷ درصد رشد خواهد کرد، که این نصف آن چیزی است که در حال حاضر انتظار می‌رود.

در این شرایط بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند توافق کاهش تولیدات اوپک پلاس تا پایان سال 2019 تمدید شود تا از بازگشت قیمت‌ها به مقادیر پایینی که در انتهای سال 2018 دیده شد، جلوگیری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید