کاهش رشد اقتصادی استرالیا

کدخبر: ۲۸۷۰۶۲
اقتصادنیوز: بانک ملی استرالیا پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را کاهش داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، تحلیل گران بانک ملی استرالیا در گزارشی پیش بینی کردند رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست امسال به ۰.۴ درصد برسد که ۰.۲ درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده توسط بانک مرکزی این کشور است. این نرخ رشد هم چنین پایین‌ترین نرخ رشد فصلی استرالیا از تابستان سال گذشته است.

تحلیل گران بانک ملی استرالیا اعلام کردند: انتظار داریم با توجه به مصارف ضعیف خانوار، تقاضای داخلی به ویژه در بخش خصوصی پایین باشد. با توجه به ریسک‌های موجود بر سر راه اقتصاد استرالیا پیشنهاد می‌کنیم که بانک مرکزی سیاست‌های محرک بیشتری را در دستور کار خود قرار دهد.

اقتصاد استرالیا که وارد بیست و هشتمین سال رشد متوالی مثبت شده است کماکان نتوانسته است برای ۱۳ درصد از شاغلان امنیت شغلی فراهم کند و این افراد با وجود شاغل بودن، از دستمزد کافی برای تأمین مایحتاج خود برخوردار نیستند.

مؤسسه رتبه بندی "مودی" در گزارش جدید خود با اشاره به این که رشد اقتصادی استرالیا کماکان در یکی از پایین‌ترین سطوح یک دهه اخیر خود قرار خواهد داشت، رتبه اعتباری این کشور را بدون تغییر و در سطح "AAA" اعلام کرد. مؤسسه رتبه بندی "فیچ" نیز در گزارش ماه گذشته خود با تمجید از ثبات اقتصادی و مدیریت سطح بدهی‌ها، رتبه اعتباری مشابهی را برای استرالیا اعلام و چشم‌انداز اقتصادی این کشور را با ثبات ارزیابی کرده بود.

نرخ تورم استرالیا در حال حاضر ۱.۳ درصد است که فاصله زیادی با تورم سه درصدی هدف گذاری شده توسط بانک مرکزی دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید