رئیس کل بانک مرکزی خبرداد؛ تامین ۱۲ میلیارد دلار برای واردات در 4 ماه اخیر توسط سامانه نیما

کدخبر: ۲۹۴۱۳۳
اقتصادنیوز: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون حدود ۱۲ میلیارد دلار به منظور تامین نیازهای واردکنندگان از طریق سامانه نیما پرداخت شده است.
رئیس کل بانک مرکزی خبرداد؛ تامین ۱۲ میلیارد دلار برای واردات در 4 ماه اخیر توسط سامانه نیما

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، عبدالناصر همتی که به مشهد سفر کرده است، در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: ما تلاش می‌کنیم نیاز ارزی واردکنندگان را از طریق سامانه نیما تامین کنیم. از ابتدای سال تاکنون نیز حدود ۱۲ میلیارد دلار برای واردات ارز تامین کرده ایم و از این به بعد نیز همین شرایط را ادامه می‌دهیم.

رئیس شورای پول و اعتبار گفت: فاکتورهای اقتصادی در تعیین قیمت ارز موثر و تعیین کننده هستند و تمام تلاش بانک مرکزی این است که بتوانیم فضای آرامی را ایجاد و مدیریت کنیم تا این نرخ براساس فاکتورهای اقتصادی شکل بگیرد.

وی افزود: به هرحال شرایطی که امروز در بازار ارز وجود دارد، همان طور که مردم عزیز می بینند، نتیجه مدیریت و تدبیر بانک مرکزی است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بارها گفته ام اگر مسائل سیاسی در بازار ارز وارد نشود، قطعا بازار روال طبیعی خود را خواهد داشت. همیشه توصیه کردم و بارها گفته ام نوساناتی که بعضا در بازار ارز به وجود می آید، ناشی از فاکتورهای سیاسی است و مردم عزیز نباید وارد سرمایه گذاری در این بازار بشوند.

همتی همچنین از مردم به دلیل آنکه وارد سرمایه گذاری در بازار ارز نشده و نمی شوند، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: نیاز ارزی خُرد اسکناس مردم را هم در صرافی های مختلف از طریق تامینی که داریم، برای مردم فراهم کرده ایم و بنابراین نیازی نیست که مردم دغدغه خرید و نگهداری ارز را داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید