95 درصد شرکت‌های ایران کوچک هستند

کدخبر: ۲۹۵۷۰۵
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: بیش از 95 درصد شرکت‌های ایران کوچک هستند؛ به‌طوری که نیازهای تجاری خود را با توجه به حوزه فعالیتشان تأمین می‌کنند.
95 درصد شرکت‌های ایران کوچک هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حمید علوی در هشتمین نشست هیأت نمایندگان اتاق سمنان اظهار کرد: شرکت‌های اروپایی که به‌صورت بین‌المللی با رقبا کار می‌کنند، دارای رتبه و اعتبار بوده و با توجه به اعتبار و گستردگی امور تجاری نسبت به مسائل مالیاتی خود پاسخگو هستند.

وی ادامه داد: بیش از 95 درصد شرکت‌های ایران کوچک هستند؛ به‌طوری که نیازهای تجاری خود را با توجه به حوزه فعالیتشان تأمین می‌کنند.

علوی اضافه کرد: باید در ایران اعتبارسنجی شرکت‌ها صورت پذیرفته تا شفافیت مالیاتی به‌درستی محقق شود.

در ادامه این نشست، سه برنامه وزارت صمت با محوریت‌های ایجاد مرکز ساخت داخل، جلوگیری از ورود کالاهای مشابه خارجی به کشور و برقراری و ارتباط سازنده میان دانشگاه و صنعت مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی حداد، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان اظهار کرد: تجربه گذشته را نباید دوباره تکرار کنیم؛ حمایت از صنایع خودروسازی باعث شد که این صنعت نتواند خود را با جامعه تولید بین‌المللی هماهنگ کند تا آنجا که کشور به خاطر حمایت بدون برنامه از صنایع خودروسازی تاکنون بسیار زیان دیده است.

وی خاطرنشان کرد: رقابت در عرصه بین‌المللی تکنولوژی‌ها را نوین و پایدار می‌سازد و باید سیاست‌های کارآمدتری در برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان هم محدودیت و حمایت‌های بدون برنامه را مشکل تصمیم‌گیران خواند و بیان داشت: دونرخی‌سازی کالا، دونرخی کردن ارز و خدمات فساد را در کشور ترویج می‌کند.

وی ادامه داد: اگر محدودیت‌ها و تعرفه‌ها طی این سال‌ها در صنعت نبود، جامعه اقتصادی فعال‌تر و چابک‌تر و پویاتر عمل می‌کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید