معاون وزیر صمت:

سهم صنایع باید از تسهیلات به ۴۰ درصد افزایش یابد

کدخبر: ۲۹۴۵۴۷
اقتصادنیوز : معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم صنایع از تسهیلات ۲۷ درصد است، تأکید کرد: باید این سهم را به ۴۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، عباس تابش عصر چهارشنبه در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن گیلان که در سالن همایش بانک کشاورزی برگزار شد با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این استان، اظهار کرد: استان گیلان ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه دارد.

وی ضمن قدردانی از حمایت و تلاش دولتمردان و نمایندگان استان گیلان در حوزه صنعت و معدن، افزود: به رغم همه تلاش‌های انجام شده هنوز مشکلات و کمبودهایی در این حوزه وجود دارد.

تابش با اشاره به تولید چای در شهرستان لاهیجان و مطالبات چایکاران این منطقه، گفت: فعالان صنعت چای از حمایت‌ها و بسترهای ایجاد شده برای رونق تولید این محصول در سال‌های اخیر احساس رضایت می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی برای مصرف کالاهای تولید داخل در میان مردم جامعه، تصریح کرد: امروز در استان گیلان دو واحد تولیدی و صنعتی به بهره برداری رسید که تولیدات آنها وابستگی کشور را به خارج کاهش می‌دهد.

تابش از صاحبان صنایع خواست در صورت واردات نیازهای خود از خارج آنها را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهند تا این شرکت‌ها با تحقیق و بررسی این نیازها را بومی سازی کرده و وابستگی کشور به خارج را کاهش دهند.

وی به سهم ۲۷ درصدی صنایع از تسهیلات بانکی اشاره کرد و افزود: سهم صنایع باید از تسهیلات به ۴۰ درصد برسد و اجازه ندهیم ظرفیت داخلی مغفول بماند.

معاون وزیر صمت با اشاره به تحریم و فشارهای خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی باید این تحریم‌ها و فشارها را به فرصت و رونق تولید تبدیل کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید